|
|
|
|---|---|
|
Bytte olja idag och tänkte att jag skulle kolla oljepumpen när jag ändå höll på. Bilen har ju gått 24000 mil. Det var en jä---a tur det för att en mutter hade trillat ner i tråget och dom andra två var hur lösa som helst, kunde röra pumpen 1 cm fram och tillbaka. kedjan var också VÄLDIGT slak. Men nu är det limmat och dragigt och kedjan sträckt. Vill bara säga att man tydligen bör kolla upp pumpen så fort man kan för att vara säker. Jag märkte inte alls att trycket var dåligt eller att det var nått missljud. | |
|
Förstår inte varför man inte låser dessa pumpar med låstråd/saxpinne eller låsning av nått slag. Används väldigt frekvent på flygmaskiner där vibrationer är något man får leva med och där man har löst detta problemet. Antar att man skall låsa dessa skruvar på fabriken men man kanske skiter i det p.g.a lathet eller slarv? |
|
| låter som ren slöhet ifrån bmws sida! många andra bmw har en låsbricka till oljepumpsbultarna, lossnar aldrig.nån form av låsning sitter där väl eller? | |
| Jo den mutter som hade trillat ner i tråget var en sån där som är oval. Den gick tungt att dra tilbaka så jag fattar inte hur den kan ha gängat upp sig själv. | |
|
är inte dom muttrarna engångs??? */Danne |
|
| Jo, men limmar man med stark loctite gängsäkring så sitter den. Blir problem att få lös den om man inte kan värma med gas eller nåt. | |
|
Finns det någon indikation på när bultarna lossat?? Konstiga ljud, oljetrycket kommer inte upp snabbt eller vadsomhelst? Man börjar ju bli RIKTIGT OROLIG. Toson |
|
|
Det är bara att beställa en oljetrågspackning och kolla så slipper man vara orolig. Hur enkelt som helst. Finns även ett mektips. |
|
|
Toson:Inte blir du lugnare när du kollar denna tråd Länk Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
trucker: NEJ, jag blir INTE lugnare! Allvarligt: Vad säger BMW, offentligt eller till dom som frågat, om problemet? FÖR många har uppenbart FÖR stort problem med detta. Vad gör auktoriserade BMW verkstäder när man frågar? Anser BMW att detta är KUNDENS problem? Toson |
|
|
Tonson, BMW spelar döva i sammanhanget så mitt råd kolla upp bultarna tror det kostar en mindre förmögenhet i jämfört med ett motorras.... Aldrig fel att ligga på den säkra sidan. BMW- När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.