AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
942

328:an går konstigt!

e3
274
e36328i
328i limo -96
hej, ibland när man kör och tex växlar från 3 till 4:ans växel och sen ger lite gas igen så suckar bilen till och slutar dra i ca 1-2sek och sen så kommer den igång igen, har hittils bara hänt på låga varvtal ca 1500rpm, och sen så är den ibland slö när man ger fullt, händer också då och då, känns som max 150hk när detta inträffar, nån som har någon idé om vad de kan vara?
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
När gjorde du service sist ?

Igentämt luftfilter eller dålig lmm kan ge upphov till sånna symtom

Länk
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Åk till en aukt.BMW verkstad och be dem att kolla upp kamaxelgivare resp tändlägesgivare. Ett känt symptom när det gäller dessa motorer.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ja hade liknande på min 328 förra sommaren. Bilen liksom stannade upp i accelerationen och varvräkaren gick tom. lite ner i varv trots fullgas. Sen efter nån tiondels sekund så vakande den till liv igen och stack iväg som vanligt. Jag bytte bensinfilter sen va den som vanligt igen. Bensinfiltert kostar ca 250kr på BMW och bytes lätt själv. Sök på just "bensinfilter" så får du upp min förklaring om hur man byter detta.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
e3
274
e36328i
328i limo -96
ska testa det! hoppas de är så enkelt fel, fick ett skumt sympton idag jag drog ur bilen helt på 2:an släppte sen gasen och tryckte in kopplingen och då gick varvet ner nästan till tomg. men innen det så drog den upp till 4000rpm och direkt ner och sen upp till 2000rpm och sen ner till normal tomgång, hur kan den hålla på och gasa själv när har släppt? detta har hänt totalt 3ggr och uppkommer bara när man först dragit ur till varvstopp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.