AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
946

Bekymer e34

Ol
7
Olle T
520ia -90
Hej nu har de blivit en BMW igen en 520ia år 90 fast som andra bil den här gången. Nu har jag en fundering alltså vi köpte bilen i helgen körde hem den utan bekymmer men på sommardäck.
Så i dag torsdag skulle jag åka in till stan o fixa vinterdäck men tyvärr så startade den inte utan de blev att ta o köpa lite startgas o nöta en god stund sedan hoppade den i gång men gick inget bra typ.
Då blinkade en textrad efter dom färgade rutorna o sen fungerade inte varvräknaren o bränsleförbruknings metaren Men när jag kommit en 15 Km så gick allt som vanligt förutom att tomgången är ojämn.
När de sedan var dags att åka hem så gick den i gång fint o gick bra men samma fenomen med blinkande text o död varvräknare mm i 2-3 Km Vad kan de bero på?

Jo sen de här med tomgången typ ojämn o de känns även lite så när man har jämn gas. Vad kan de bero på?

Tack på förhand
Olle
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Vad står det som blinkar???

Grabber

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Problemen med mätarna mm kan vara tex glapp i eller trasig huvudsäkring, eller SI-kondensatorerna/batterierna.

*BAWORAK*
Ol
7
Olle T
520ia -90
Hej all instrumentering funkar förutom varv o bränsleförbruknings metaren och de är endast vid kall bil o när texten ”inspection” blinkar om bilen är varm så funkar de som vanligt och de slutar efter några kilometer. Så de verkar ju som något glapp ska kolla dom som nämnds här över.
Sen till de här med att den går ojämnt på tomgång o vid jämn gas. Någon som har något förslag?

Olle.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.