|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva en liten snabbkurs i hur man hanterar M3:ans smg låda....... Har nämligen råkat gått och beställt en bil men har aldrig sett dessa grejer förut =) Tänkte att det kanske kan vara bra att ha något i bakhuvudet när man ska provköra nästa fredag..... Gärna om någon kan illustrera med lite bilder vilken knapp man ska trycka på för att få i de olika lägena i automat osv =) Jättetacksam för hjälp | |
|
Vet inte om detta är på allvar eller ej, men jag sväljer väl betet isåfall.... Bäst att du tar det med personalen på BMW när du hämtar bilen. Läge till höger = aut. Backen är som vanligt vänster och upp. Mitt läget är Seq. upp och ner eller paddlar. Bilen växlar själv ner vid stopp och du växlar upp med +. 5 lägen finns för smg2 och bestämmer växlingshastigheten. I läge 6 infinner sig Launch mm. vilket du kanske inte skall starta med det första du gör utanför bilfirman... |
|
| Garanterar att det är på allvar =) | |
| Det är som när tjejerna lär sig att cykla. När dom väl vant sig vid sadeln vill dom aldrig kliva av.... | |
|
För att få lite mjukare växlingar som man vill ha ibland när man inte vill köra på hårt så kan jag rekomedera att du lyfter lite på gasen när du växlar,helst på dom lägre växlarna.. |
|
|
Ok, tack för svaren...... Inte så lätt att veta sånt där när man aldrig kört smg förut =) |
|
|
En till fråga...... Kan man kliva in på Bmw och köpa en instruktionsbok eller är de giriga på sånt?? |
|
|
Du lär ju få med en instruktionsbok när bilen kommer i alla fall. Vad har du för spec på bilen??? Mvh Jonas |
|
|
Jo men den lär ju vara på tyska med tanke på att bilen tas därifrån =) Det är en M3 cab - 02 smg 5800 mil carbonsvartmetallic, Hardtop, 19", tv nav, bluetooth etc |
|
|
Visst kan du köpa en instruktionsbok på svenska. Brukar vara beställningsvara. Tror jag betala drygt 75 kronor till min M-coupé. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.