AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
19.220

Gävleträffen 2006

Sida 6 av 7
To
2
Tobbe_e83
530i -88
325ix Touring -90
Jag Tycker personligen att hela konbanearangemanget var en total misslyka eftersom jag bara fick åka en gång. Jag laddade med för mycket fart från start, jag hade räknat med att man kunde bli för närvig första repan.

Men att då inte få åka 1 gång till har gjort att jag är så ***** förbannad.
Jag har nämligen kört förra året med mindre motor och original däck och nu skaffat mer pullver bättre bromsar och cupdäck. Cuppdäcken enbart för denna tillställning. 10.000kr. För att kunna jämföra med förra året.

Jag hade varit nöjd med en repa till, för hade jag då misslyckats så var det helt mitt fel.
Slutsats gävleträffen är en bra träff om arrangörerna kan hålla koll på allt lite mer och börja någon timma tidigare.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nu ligger den en bild på E39'an som backat ner i diket i min blogg. Någon som känner igen den?

Länk

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Heltsonika:

Ha ha ha. De är polarens bil. Han sa inget om detta när jag träffade honom där inne. Nu blir de till o ringa till honom.
Hoppas bilen klarade sig hyffsat.

///Micke
M5:an Länk
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Vilken bil vann Best In Show?

Mvh Fredde
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Som jag fattade de så va de inga röstlappar inlämnade alls. Lite tråkigt måste jag säga.

///Micke
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Min poäng gick till den som sladdade av kabeln och nästan gula landningslampan... Men jag såg inte hela.

Duffyman: Hur gick det för din kompis??

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
tack för en underbart varm dag med mycket fina bil bra arrangemang å roliga kommentarer både av speeker å andra =)synd bara man inte han mer än en sväng i konbanan... men ni hade ju sagt dom som var där i tid skulle få köra 2 ggr å ni drog ju över tiden så många han ju 2 ggr men tyvärr inte alla . sånt händer nästa år tycker jag ni bestämmer att köra 2 varv på alla som har löst in sig för 9 å sen så mycket som hinns om det hinns =) ( elelr kanske köra konbana till kl 13 å mindre 402 för alla som ville.man han ju minst 4 körningar på 402 =) men iof kanske roligare för publiken med 402 vad vet jag =) jag var ju bara där för att ha kul jag å det hade jag =) stort + till alla som arangerade detta utan er vore det ingen träff å ingen träff = inge kul , å ni som som bara klagar på detta evenemang hjälp till å arranagera nästa år i stället för jag tror inte jörgen mfl blir så inspirerade att fortsätta arrangera om dom bara får klagomål å kritik å sura miner ...
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Första av allt.

TACK till alla som kom och gjorde träffen till det den blev.
Vädret var för bra, 700 läsk vara slut redan vid 14.00.

Visst jag kan hålla med om att vi kom igång för sent, och körde för lite konbana.
Ett logistiskt misstag gjorde att vi blev 30 min sen redan kl 06.30.
Sedan hade vi problem få igång datorn, alla datorer gillar inte att bli omskakade och utställda på ett flygfält, så den hittade inte SCSI diskarna och gav oss bara en svart skärm.
Just då var det mycket jobbigt, vi var inte sugen köra vår gamla tidtagning och skriva av alla tider.

Sedan så vet jag inte varför lantmäteris flygplan skulle upp, de kom ju tillbaka på en gång.
Det tog ju också en halv timme av vår tid. Men så är det när man är på ett flygfält som inte är byggt för motorsport.

Beslutet att bryta konbaneköningen var nog fel, med facit i handen hade nog hunnit köra igenom alla 2 gånger.

Att däremot protestera som en 5åring som lägger sig och grinar på golvet i affären för att han inte för godis, genom att ställa sig och burna på taxi banan och nu äventyra om vi får låna flygfältet igen, tycker jag vara väldigt omoget av dig Caspar.

Skulle vi få låna det, och vi kör även nästa år skulle jag tror att en ide är att köra 402m på södra delen och sedan konbana samtidigt på norra delen. flygfältet är ju rätt långt.

Ang Best In Show, jag vet inte varför, vi hade 200 lappar, ingen lämandes in. Folk som kommer till Gävleträffen vill tydligen bara köra. Även om det stog många fina bilar på utställnings området.

Jörgen
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jörgen, tack för att ni ordnade träffen även i år! Jag ska väl inte vara den som klagar då jag faktiskt han med två konbane körningar, men jag och "Hobbe" framförde ett förslag om att vi kanske skulle strunta i tidtagning
så att alla skulle kunna köra så mycket som möjligt (detta var innan ni fick ordning på grejerna) och känna på banan, men tyvärr var det som att prata med en vägg ärligt talat! Killen i fråga reagerade knappt eller visade det minsta intresse för vad vi sa! Det tyckte jag var rätt tråkigt!

Jag hoppas att ni orkar med att ordna träffen även nästa år också och jag hoppas innerligt att ni får möjlighet att ordna två separata banor för konbana och 402 meter, det är något jag saknat sista åren!

Åter igen, tack för ni ordnar denna träff!

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Först vill jag tacka alla i arrangörsteamet, för ett bra jobb
jag vet att det är en jävla apparat att arrangera nåt sånt här
och det är kanontrevligt varje år !!

lite konstruktiva ideer;
Förutom att komma igång tidigare än 1030 (vilket måste vara tanken) så är mitt
tips att man kör ner 20 bilar åt gången innan dom får
åka tillbaka till lineup - detta gäller både kondelen och strippen

man har en uppsamligskö i nederkant/sidan av banan - givetvis med ett par funktionärer, som dessutom kan tillhanda hålla tiden/rna till förarna - som man nu oftast får läsa sig till långt senare.

detta skulle spara stoooora mängder tid.
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Tack till alla som fixade träffen. Visst finns det saker som kan förbättras men man får inte glöma att det är idiella krafter som fixar träffen, ni som tycker det var tok dåligt kan alltid anmäla sig att hjälpa till och få vara med och bestäma hur träffen skall utformas. Jag kan hålla med om att det var lite lång väntetid men då får man träffa folk och vara social eller njuta av vädret.
Jag träffade många trevliga människor och fick möta vissa nicknamns "live".
Det var många fina bilar, från gamla klenoder till nya maskiner. Unga och gamla. En Mycket trelig middag med gävle gänget :.) Totalt blev det 110 mil
men det var värt allt. Hoppas ni orkar dra ihop det nästa år igen och kanske med lite nya krafter och ideer.
Jag passade på och köra så det blev inte så många bilder i år men jag la ut alla.... ni får gärna kommentera bilderna och vill ni använda dom så är det ok men skriv vem som har tagit dom.
Länk

Nu ska sitta i skuggan ett tag
Fredrik Markusson

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Tackar så mycket för en bra dag Jörgen!
I vanlig ordning så glömde man smörja in en del viktiga kroppsdelar så nu får man gå runt å se ut som Niki Lauda ett tag. Vi åkte bara över dagen i år, Snackade med Svante G å han undrade om vi skulle med och äta på kvällen men det var som sagt en snabbvisit den här gången.
Ska du eller några av er ner på Tullinge?
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
tyckte det var en bra ide med best in show... men jag lämnade inte in lappen för jag missade det pga jag mest stod vid min bil å vänta på körning + surrade med en massa trevligt folk =) och då glömmer man lätt ... delade ni ut lappar till publiken oxå eller bara till dom som körde ??? tack för en kanondag =)
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jo, jag får nog ta åka till Tullinge eller dyligt någon helg.
Tullinge är 1/7 va?
Vet inte om någon av de andra ska dit, Stefan behöver ju mappa sin bil, och Fredrik behöver ju en ny kardan.
Eller för att Citera hans brors lille grabb "Fredrik har kört av rören"..

För just den biten med "surrade med en massa trevligt folk" missar ju jag.. Jag får bara surra, men jag vet knappt vilka som var där.

Trcuker, allt tok på middag klassas som "Confidential" ;)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Är det några fler som har bilder?

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Tullinge är 1/7, vi åker ner på fredagen och bor på hotell både fredag å lördag.
Så det är bara att åka ner....blir nog en eller annan malt på lördagen....
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Lars var förbi med sin kamera, så hans bilder ligger nu på min sida också.
Länk

//Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
Bra förslag av både Jörgen och 540is.
Körning åt båda hållen med konbana åt ena och stripp åt andra samt uppsamling vid målgången ger en jäkla massa extra körning. Dessutom blir köerna mindre, publiken mer utspridd och alla kan ägna sig åt det man gillar. Det enda som blir sämre är väl att det krävs dubbla tidtagningsutrustningar och mer resurser. Jag vet att en person inte deltog för att det är så omständigt att vakta sin bil i kön hela tiden och det är ganska långa köer vilket innebär mycket vaktande.

Jag tycker att träffen var riktigt bra, men då tillhörde jag publiken....

Flåklypa
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Tack för en bra träff!

www.pure-pf.com
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Heltsonika:

De gick bra med bilen hans. Han bara körde iväg. Han påstod att en liten del av hjulet fortfarande va på marken så de va ingen fara.

///Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.