AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
19.292

Gävleträffen 2006

Sida 5 av 7
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Lungt, har inlines med mig, fall det skulle bli tuft med 402m ;)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det är ju fusk! :-))))

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Heltsonika:
Kanske försent men jag och Caspar kommer åka upp i caspar´´s Za i sällskap med Hobbe som kör sin Z4. Vi åker dock väldigt tidigt. Runt 6tiden.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
6
Stoltan
"röd" 318is -90 Banbil med bur
"blå" 318is -90 Busbil
Jag kommer som besökare!

Skall bli roligt att träffa dig igen Jörgen. Har på senare år lämnat Volvo träsket för BMW.
Bygger på en 318is för BMW cup samt har en till som busbil.
Hoppas även att Wenngrenbröderna är på plats!

Abbe, nu är der dags att lufta de nya bromsarna. =0)

Mvh Niclas Stolt, Gävle
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Tjena Stoltan!

Välkommen i klubben ;-)

Mvh Jocke W

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Tja Stoltan...

Kul... Du är varmt välkommen till en dag som jag tror på bli lyckad.

Så, nu är det dags krypa ner i sängen om man ska upp tidigt imorgon.
Syns imorgon..

Jag lämnar väder rapport imorgon. Men det ser ljust ut kan jag lova

Kör Ni vilse. Ring 0765271013 så ska jag guide Er. Eller om ni är söt tjej och ska ut på krogen i gävle imorgon *ler*

Varmt välkommen alla
Jörgen
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Snart dags att röra sig mot Gävle *gäsp*
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Jaha då var man hemma från träffen igen bra mycket tidigare än väntat.:(
Var om jag ska vara ärlig en riktigt usel tillställning vilket gjorde att det blev tidig hemresa.

Att vänta tills klockan blir närmare halv elva innan körningen kommer igång när man varit på plats sen 07:30 är ingen hit. Att det sedan bara finns tid för ett varv i konbannan innan det när man väntar på andra turen avbryts för "rattlåsrace" som förmodligen får betydligt mer utrymme är riktigt tråkigt. Så vi fick nog och rullade hem till huvudstaden igen.
Första och tyvärr sista Gävleträffen för min del iaf.

/Fredrik

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Måste tyvärr säga att detta var det sämsta jag någonsin varit med om i bilträffssammanhang. 4 timmars väntan plus för egen del 35mil körning till och från för att köra 1 (!!!!!!!!!) runda på 30 sek.

Att personalen dessutom hade en inställning till motorsport som var i nivå med förskolefröknar gjorde inte det hela bättre.

Tyvärr Gävle, en gång där, aldrig mer!!

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Ojoj, heta ord var det här, då kanske man inte missade nått ändå då? Tyckte tillställningen förra året var lite lam men då var det kasst väder oxo som bidrog.

MVH Rickard
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Ja då är man hemma. Har ca:1mil knappt till träffen. USCH va långt :). Ne skämt o sido.

Kan väl sumera träffen som så att de va bättre förra året. Synd att de blev så lite slalom. Tror många tyckte de va lite väl kort tid o köra på. Men men. Är ju ifs som de är. 402m va helt ok. Några mycket intressanta åk att beskåda körde dock inte själv nöjde mig me utställning.

Som vanligt va de många trevliga personer att snacka me o.

///Micke
M5:an Länk
My
1
Mya
328i coupè -97
Ja tyckte att den var rätt okej för det e ju inte direkt som att åka ner till tullinge å kolla å d gissar ja att alla visste innan dom åkte dit.
Visst ja hade gärna velat att d drog igång tidigare än d gjorde men men.
Det var första gången ja var på träffen å med tanke på att min vän
Malin körde 402 för första gången så kommer ja nog komma dit nästa år
igen för att se henne då med
Visa användare
12
TeamLinder
525 tds -92
M535i -86
750ia -88
323i 2.5 24v -81 BMWcup #4
323i -79
Jaha då var race-bilen inkörd i verkstan igen efter en mkt varm dag på Rörberg. Synd att vi fick vänta så länge ................................
Men tack "Gästrike sektionen" för att det finns de som anstränger sig och försöker så gott det går ! Även om det inte blev så mkt körning så var det kul att kolla på många fina bilar. Och lite förändrad hudfärg fick man :) i solen. Nu satsar vi på Gelleråsen den 1 juli deltävling 5 & 6 i BMWcup.
Kul att man tog Abbe i sista 402m racet :)

///Anders
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Andersson_CSI:

Jag stack upp redan på fredagen så det är lugnt. Jag såg bara på lite i slalombanan sen blev jag tvungen att dra.

Stackars killen som parkerade sin BMW i driket på parkeringen förresten.... Såg mindre roligt ut.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Diket ska det stå naturligtvis stå...
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Heltsonika:
Okej, låter ganska nice, förmodligen bra mycket bättre än att gå upp 05:00:)
Parkera i diktet? berätta.

När vi åkte upp var det två bilar påväg till träffen som fick närkontakt med varandra, någon som vet hur det gick med bilarna? gick dom att köra från platsen?

btw, när får man se dig vid brostugan heltsonika, har aldrig sett dig där vad jag kan minnas!?!

/Fredrik

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Andersson_CSI: Nej jag är ruskigt snabb... ;)

Har faktiskt fundera på att åka till brostugan men mina vänner är varken bil eller BMW intresserade :(
Men jag är helt klart på! Har tänkt åka dit flera gånger faktiskt.

Ang. bilen som parkerade i diket, förmodligen försökte han backa in på grusvägen in mot besöksingången och inte såg diket. Bilen hängde med ena bakhjulet i diket och resten hängande på andra sidan. Såg dyrt ut.... Jag tog nån bild vilket jag kan lägga upp imorgon (söndag).

Jag tror jag såg en av bilarna som hade haft närkontakt. Högra framskärmen var intryckt och den stod på parkeringen utanför flygfältet. Den tror jag lyckades gå för egen maskin.

När åker ni till brostugan nästan gång?

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Det positiva med träffen var fint väder och ett par trevliga bekanta.

Efter att ha väntat 4,5 h på flygfältet blev resultatet en slalomrunda.
Då blev det personliga beslutet att det var dags att avsluta denna träff.
Det är inget som motiverar till fler besök.

Vi var ett par deltagare med erfarenhet från olika arrangemang som försökte ge konstruktiv kritik till arrangören med hopp om förbättring.

Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
tyckte iaf att det va riktigt riktigt roligt, ja behövde ju dock inte vänta så länge eftersom ja kom lite senare å inte va me å körde.bilarna som haft närkontakt var en e39 b10 alpina (front smälld)och en m3e30(bak smälld). alpinan hade helt enkelt inte hunnit bromsa efter lite bus som det verkade.

Mvh
St
6
Stoltan
"röd" 318is -90 Banbil med bur
"blå" 318is -90 Busbil
Hej,

Jag tyckte det var en bra tillställning.
Jörgen gjorde ett kanon jobb som konferncier. Många i publiken tyckte om hans kommentarer. Sedan var det ett par repor både på konbanan och 402m som fick publiken att tappa hakan.

Insläpp, ok!
Tidtagningen, ok!
Ljudanläggning, ok!
Konbana, ok!
402m, ok!
Korv o läsk till ett kanonbra pris, ok!
Vädret bidrog till att en del fick stekta hjärnhalvor i kombination med för lite dricka. Då blir man kinkig! Finns nog en del som är rödare i skinnet än kräftorna på kräftpremiären idag.

Om man läser tidigare inlägg så är väl det enda rätta att starta tidigare nästa år samt begränsa antalet som får vara med och köra så att tiden räcker till.

Mvh Niclas Stolt, Gävle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.