|
|
|
|---|---|
|
hej! önskar hjälp att värdera följande bil: 330ci M-sport 2003 som är uttagen 2004/03. (räknas som -04a?) 3300mil, en ägare mystikblåmet svensksåld facelift läder m-paket komf pkt elstolar vad blir slutpriset på denna vid privatköp resp. köp hos bilhandlare? tack på förhand! | |
|
I min värld så styrs årmodellen av när bilen är tillverkad sen är det ju oftast plus om den är sent uttagen. Kan tyvärr inte hjälpa dig med något pris. ___ //Ulf |
|
|
För att förtydliga...Om din bil är tillverkad 09/2003 eller senare så är den av modellår 2004. ___ //Ulf |
|
|
Är det den här bilen på blocket? Länk |
|
|
Om det nu skulle vara den bilen som länkats till ovan så kan jag berätta att den firman köper i stort sett alla sina bilar från Auto7h som är den lokala Bmw-handlaren här i Borås. Bör således vara en mycket fräsch bil då Bmw tagit den som inbyte. Mycket bra pris på den bilen anser jag för övrigt... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
hej! ja det är just den. tycker ni 279' är ett bra pris? jag kanske har fel för mig men får man inte en motsvarande M3a -03a med samma mil för 320-340'kr? borde väl skilja lite mer än 40-60' i inköpspris mellan 330in och M3an? vad hade ni bjudit? |
|
|
forts. om det nu är en 04a, varför skriver säljaren 03 i annonsen? med andra ord: kan säljaren (och kanske jag själv i framtiden) ta betalt som för en 04a eller 03a? |
|
|
Enligt VV så är bilen tillverkad 05/2003 och första registrering 2003-05-19. I trafik första gången 2004-03-04. Det är alltså en 03:a. Bilen har haft 4 ägare, men där ingår säkert en eller flera handlare. ___ //Ulf |
|
|
Det ÄR en -03:a, inget man kan ändra på.... Spelar ingen roll om den varit uttagen igår, det hade ändå aldrig varit en -06:a för det..... För övrigt så anser jag att detta är ett helt ok pris för en "lågmilare" med rätt utrustning och (antagligen) mkt bra skick. /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.