AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.289

Någon med BECKER Navi?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Svante E.
Takosignalen (lite osäker på stavningen) som det heter, är för att navin ska veta hur bilen rör sig, när den inte har kontakt med sateliterna. Vid dessa tillfällen "gissar" navin med hjälp av hur fort och åt vilket håll bilen rör sig för att du fortfarande ska kunna navigera.

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Aha,
Ok, tack för svaret, ja jag får väl hoppas att jag hittar den kabeln. kanske finns den redan monterad i orginalhärvan? Hoppas det, vet dock att jag ej har GAL på min nuvarande radio (BMW.Bussiness rds). Men det kanske mer har att göra med att radion i sig är av äldre funktion? Vet ju att det sägs att man skall komma in i ngn undermeny genom att trycka in "m" knappen, men det går inte på min...

Men OM kabeln ej finns osv... Kommer inte navin att hitta rätt igen så fort den hittar sateliterna? Dvs man riskerar att ibland det blir fel, men så länge kontakt finns så fungferar det iaf?

*BAWORAK*
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Svante.
Åk in till vilken radiohandlare som heslt som monterar kan de säkert fixa detta för inte allt för mycket pengar. Då slipper du all huvudverk.

DANNE
Min bil:
Länk
Hastighetssignal, ofta även tillsammans med kompassgivare och signal när man backar används i de flesta fastmonterade navisystemen för att underlätta för "död räkning" vid körning i tunnlar osv eller om GPS-signalen tillfälligt försvinner av annan anledning. Men det funkar utmärkt även med enbart GPS som i lösningar med PDA osv, navin hittar snabbt rätt igen när signalen återkommer.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.