AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.288

Någon med BECKER Navi?

Sida 1 av 2
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Någon som har Navigationssystem från Becker i sin BMW?
Fungerar den bra?
Skulle gärna villja ha NAVI men vill inte ha ngt eftermonterat med en skärm lös i luften eller så, utan snyggt o rent. Gör inget att ingen färgskärm med gator inte finns:-)

*BAWORAK*
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ja köpte en på ebay till 850an. Funkar kalas.
Asken
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tack;
Går den att koppla till min org cd-växlare jag har idag? Är det skillnad på Becker och de Becker som finns till BMW, jag menar jag har sett bilder där displayen är orangeröd o det står BMW i displayen...

Vilken modell köpte du?
Var det lätt att koppla in?

*BAWORAK*
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nej du måste ha beckerväxlare. Finns bmw och becker traffic pro. Skillnaden är att det står bmw istf becker på och bmw i displayen när man sätter igång de. Fråga mig inte vilken modell... Tog nån timme för de som jag köpte bilen av var bilsterofirmans ägare. Man behöver navistereon, anslutningsdon och en gpsantenn som fästs på instrumentbädan lite diskret. Har du soundpaket måste du ha nån slags om vandlare det lödde förra ägaren till.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag hade en BECKER "Online Traffic Pro" i min förra 540. Tyckte den var riktigt bra. Hade inga besvär med den och den var ganska avancerad med telefon, Email, sms, Nav mm. Utseende mässigt funkade den perfekt i BMWn me! Man kunde välja mellan orange/röd samt positiv eller negativ display. Den orangea passade perfekt till BMWs instrumenteringsbelysning. Det var inte svårt att följa anvisningarna och den hittade allt! En gång testade jag att hitta en polares adress i Italien. Det är en liten obetydlig stig i ett litet skogsområde. Inga problem. 10 sekunder senare hade jag komplett färdbeskrivning direkt upp till dörren!

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tack för alla svar.
Synd på växlaren...Det finns fäörståss ingen adapter att köpa heller eller?

Anslutningsdon? Menas med det den stora sockerbiten som går in i min nuvarende org-stereo?

Trevlig helg

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Vad är omvandlaren?
Jag tittar lite på ebay på adaptrar för ISO. Mn alla verkar bara ha 4 kablar för högtalare...jag har ju sex stycken. Vad ska/kan man göra då?

*BAWORAK*
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Åka till BMW o köpa nytt, kanske? Enklast i alla fall...

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Asken, Dandalue>
Var satt era gps-mottagre? Har sett en instruktion och där ska den sitta inne under instrumentbrädan... Trodde i min okunskap att mottagaren skulle ha direkt kontakt med omvärlden så att säga och inte kunna vara gömd?

*BAWORAK*
Ingen okunskap, den skall ha kontakt med satelliterna, dvs titta uppåt. Förutom att placera dom längst fram under vindrutan (eftermarknadsmodeller). Ett plasthölje eller tygmatta dämpar inte signalen så mycket, en metalliserad (solkydd) vindruta däremot ställer till problem. Original navi i BMW brukar ha mottagaren (antennen) under hatthyllan, och på senare bilar sitter den på taket i hajfenan, där blir mottagningen överlägsen och helt rundstrålande. De andra placeringarna ger alltid mottagning som är mer eller mindre beroende på hur bilen är riktad ifh till just de satelliter som man tar emot signaler från just för tillfället.

FP
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Men varför ska man då enligt instruktionerna för montering montera mottagaren UNDER instrumentbrädan? Se länk:

Länk

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Samt en fråga till: Om man har BMW-BECKER navi (likadan till utseendet som en vanlig Becker) måste man då ha BMW-BECKER Navi cd´s eller går det med vanliga orginal Becker navi cd´s)

*BAWORAK*
Att antennen sitter under plast och skumgummi osv är OK, se inlägget ovan. En mottagare med en "riktig" antenn, i detta fall en quadrofilarantenn (jepp, heter så) av utseendet att dömma är bättre och skall inte jämföras med de små pacthantennerna (en tunn platta) som sitter i de små GPS-puckarna.

FP
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ok,
Tack för svaret.
Hoppas ngn annan vänlig själ kan svara på det andra.

*BAWORAK*
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
SvanteE: Läs mina inlägg igen så har du svaren på dina frågor! Där står det svart på vitt vad jag vet och det är enkla fakta. Omvandlaren från stereon till bilens övriga kablare för att kunna kommunicera är från DIN till ISOstandard. Du behöver också få in hastighetssignalen i anläggning. Det finns ett färdigt kablage på BMW för allt detta med kontakter kolla tex www.realoem.com för just din bil. Be BMWhandlarn om ett korrekt pris. Samma saker finns även på ebay.de till lägre priser. Skivorna är de samma.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Min antenn satt på utsidan av rutan i högra övre hörnet: Länk

DANNE
Min bil:
Länk
Detta är en typisk glasmonterad GSM-antenn, GPS-antennen däremot är en liten "puck" eller platta som helst skall kunna titta snett upp, horisonten runt.

FP
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Folke-
Funkar verkligen en GSM antenn som GPS antenn? Jag fick den med Becker navin så det är deras i alla fall...
På min nya Kenwood Navi så har jag som en liten "puck" innanför rutan.

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
... men nu i och för sig när du säger det så hade ju jag telefon i Beckern så det stämmer nog. Var tror du de monterat GPS antennen då?

DANNE
Min bil:
Länk
Kanske under panelen som i länken hos SvanteE ovan?

FP
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Asken> Tack för infon.
Kablaget ska jag nog kunna komma över.

Varför är det så viktigt att få in hastighetssignalen?
Vad händer om jag inte kan det?

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.