|
|
|
|---|---|
Crusty |
Tja! Häromdagen körde jag förbi en polare med beemern o han kände igen min bil direkt och han hörde att det tickade väldigt. Senare när jag träffade han ett par dagar senare frågade han mig om min motor. Eftersom jag alltid kör me stereon på hör jag tyvärr inte mycket inne i kupén. Vi kollade iallafall motorn o ljudet uppstod vid 2000 varv. Vi är ganska säkra på att det e 1-2 vipparamar som kan antigen ha ett skönhetsfel eller e kassa! Men jag har hört att det kan försvinna om man byter till en annan olja. Ska även byta stift i veckan o har hört att det kanske kanske kan hjälpa. Vad ska jag annars göra? lyfta toppkåpan o kika lite? vipparmar e väl ioförsig inte dyra 200 spänn väl. hoppas dom inte e kassa iallafall! nåns som har bra tips på olja som kan ta bort oljudet???? "The Blue BMW" |
Crusty |
hmmm...trodde iallafall att nån visste? |
| Du kan inte reparera en mekanisk förslitning med ett smörjmedel. Lyft på toppen, byt vippor, kam och bearbeta toppen så har du gjort det enligt konstens regler. | |
|
Byt vippor, kam OCH lyftare om du vill vara på den säkra sidan. Och toppen behöver inte lyftas eller bearbetas. (det är väl en M40?) Men det finns ändå en risk att det inte är tyst, fråga inte varför, men min motor tickar fortfarande ibland trots ett otal försök att få tyst på den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.