AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
760

Går säkringen på steget i min E36 om jag kopplar in en 50watts stereo?

Ai
11
AirFlow
325i -93
Jag köpte mig en Bmw 325i coupe -93 för inte så längesen. Killen som hade bilen innan hade konstigt nog bara igång 2 nyköpta högtalarna vid fötterna. Eftersom jag va så bmw kåt så brydde jag mig inte så mycke om ljudet just då =).
Hur som helst så vill jag nu fixa riktigt ljud i bilen och när jag nu har läst en hel del så har d visat sig att jag har Hifi-paketet i min bil. Med andra ord två högtalare vid fötterna, Två högtalare i vardera dörr och 4 högtalare i hatthyllan (2 stycken som båda består av en 4" och en liten diskant). Då börja jag undra varför han har kopplat ur alla dessa högtalare och bara kör högtalarna fram.
Jag tar då ut stereon för att kolla läget och så visar d sig att han dratt 4 tjocka kablar direkt in i stereon ifrån framhögtalarna. Dom andra sladdarna verkar vara rätt kopplade så jag tänkte att det måste finnas något steg av nått slag. Jag hittar då ett steg till vänster bak i bagaget med en säkring och där hänger massa lösa kablar ihop med två "sockerbitar" som antagligen killen innan har kopplat ur.
Då undrar jag nu varför han gjort detta? Kan det bero på att steget inte klarar en stereo på 50 watt? eller är det något annat som är fel?. Kan jag bara koppla tillbaka sladdarna i steget, måste jag köpa något bättre steg eller vad är det lättaste/billigaste jag kan göra för att få alla högtalare att funka? Finns det något delningsfilter i bilen och kommer högtalarna i dörren funka nu när han dratt (som jag tror) kablar direkt ifrån stereon till högtalarna där fram?

Jag är som ni förstår ny på detta område därför jag ställer många frågor. =).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.