|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett litet problem: när jag kör med värmen på fungerar allt som det skall, förutom att det enbart blåser kalluft i mittenspjället i baksätet (mellan förarstolarna). Det spelar ingen roll om AC:n är på eller av, så det kan väl inte ha att göra med kylsystemet? Det är som om det bara blåser rakt in från ytterluften, kallt som f*n. Någon som vet vad detta kan bero på? Har prövat att söka, men hittar inget svar på detta. Har AC (fungerande). E34 525i '93 | |
|
Det skall nog bara vara friskluft där bak om jag inte är helt ute o cyklar. |
|
| Det är bara kalluft i mitten bak..titta på golvet under stolarna där är värmeutläppet | |
|
Jag har funderat på samma fenomen. Skönt och höra att det inte är något fel. Mathias. |
|
|
Värme i mitten bak kommer med E39 fr.o.m. -98...tyvärr... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Aha :-) Ja, då fungerar allt som det skall då. Hade nästan börjat förbereda mig på att demontera halva bilen för att komma åt och fixa *s* Funderar dock ändå på att fixa till någon snygg "muff" att sätta för spjällen, för i hasigheter runt 100 tjuvdrar det en del och med - 10 grader märks det i bilen. Tack för svaren! |
|
|
Tjuvdrar? Kan du inte bara stänga spjällen med vredet??? *BAWORAK* |
|
|
Även om man stänger spjället så kommer det ändå en väldigt kall bris på vinterhalvåret. Antar att man får dras med det. Mathias. |
|
| hm? på min 99 kommer det minsann bara kalluft åxå, trodde det skulle vara så - men då kanske det är fel på mitt spjäll om det ändrades efter 98? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.