AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
746

Varmluft fram men bara kalluft bak!

co
34
covet
525i - 93 OO=00=OO
Hej!

Har ett litet problem: när jag kör med värmen på fungerar allt som det skall, förutom att det enbart blåser kalluft i mittenspjället i baksätet (mellan förarstolarna). Det spelar ingen roll om AC:n är på eller av, så det kan väl inte ha att göra med kylsystemet? Det är som om det bara blåser rakt in från ytterluften, kallt som f*n.

Någon som vet vad detta kan bero på? Har prövat att söka, men hittar inget svar på detta. Har AC (fungerande).

E34 525i '93
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Det skall nog bara vara friskluft där bak om jag inte är helt ute o cyklar.

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det är bara kalluft i mitten bak..titta på golvet under stolarna där är värmeutläppet
Ma
30
Mathias-79
525i Touring -94
Jag har funderat på samma fenomen. Skönt och höra att det inte är något fel. Mathias.

Värme i mitten bak kommer med E39 fr.o.m. -98...tyvärr...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
co
34
covet
525i - 93 OO=00=OO
Aha :-)

Ja, då fungerar allt som det skall då. Hade nästan börjat förbereda mig på att demontera halva bilen för att komma åt och fixa *s*

Funderar dock ändå på att fixa till någon snygg "muff" att sätta för spjällen, för i hasigheter runt 100 tjuvdrar det en del och med - 10 grader märks det i bilen.

Tack för svaren!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tjuvdrar? Kan du inte bara stänga spjällen med vredet???

*BAWORAK*
Ma
30
Mathias-79
525i Touring -94
Även om man stänger spjället så kommer det ändå en väldigt kall bris på vinterhalvåret. Antar att man får dras med det. Mathias.

se
661
seb_540
328i M F30
hm? på min 99 kommer det minsann bara kalluft åxå, trodde det skulle vara så - men då kanske det är fel på mitt spjäll om det ändrades efter 98?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.