|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
jobbig historia, men någorlunda lyckligt slut ändå... har du börjat fundera på vad det blir för bil som får ersätta pärlan? |
|
| Lycka till med att hitta en ny bil Robo. Bara att hoppas på att nästa är i lika bra skick även om det är ett jävulskt jobb att hitta dom där riktigt fina bilarna. | |
|
En nyare bil som exempelvis en 01 borde gå att hitta i riktigt fint skick i hemlandet. Du lär dock få slanta upp en del i mellanskillnad tyvärr. I ditt ställe skulle jag se det goda med det onda som det heter. Du fick trots allt mycket bra betalt för bilen. Nåväl, lycka till i vilket fall. Länk Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
PowerMac: Mycket bra betalt för bilen tror jag inte jag håller med om. Jag fick vad proffs som tittat på bilen anser den vara värd! Värderingsmannen tyckte på inget sätt att han betalade mig mycket bra för bilen med tanke på skicket men tyvärr är marknaden ju översåld. Du tror väl inte värderingsmannen överprissätter bilen och ger mig "mycket bra betalt"? Han sätter inga kompispriser, utan kollar mycket kallt och förutsättningslöst på bilen. Den värdering han sätter är mycket stark juridisk och han skall kunna stå bakom sin bedömning i rätten. Det är som A_Persson säger: Ett jävulskt jobba att hitta bilar i detta skick. Enklaste blir att hoppa upp några årsmodeller för att få samma skick, men då får jag hosta upp lite pengar emellan. Står väl mellan det, eller ett annat märke (tyvärr). Risken finns nog att jag får göra ett mellanhopp till ett annat märke fram till dess att E60/61 sjunkit till lite mer humana priser, min plånbok är inte hur stor som helst. |
|
|
Till att börja med så kan jag säga att jag inte alls tyckte att det var något fel att du fick "bra betalt" för bilen, tvärtom. jag hade gjort likadant som du i ditt ställe. Självklart... Och jag hade inte heller hoppat av lycka då jag INTE ville sälja utan blev påtvingad det hela. Vad jag menade (och vad "alla" andra menade om du läser mellan raderna), var att du skulle få svårt att få ut dom pengarna för bilen OM du hade bestämt dig för att sälja själv. Äldre E39 är inte lättsålda, speciellt inte för dom pengarna. Dom som vill ha en bil i den prisklassen lägger till en bunt tusingar och sneglar på 01:or med facelift. Andra som vill ha en äldre billigare bil tycker att din är för dyr. Du skulle således hamna i ingenmansland med ditt försäljningsobjekt vilket gör att den antagligen måste prisdumpas. Jag betvivlar inte att du hade fått bilen såld för fina bilar går alltid att sälja. Frågan är bara till vilket pris. Det är oftast enbart entusiaster som förstår att värdera ett extremfint skick. Och inte ens dom vill betala för detta alla gånger... Lycka till och hoppas du hittar en fin ersättare. Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
PowerMac: Tack för förtydligandet från din sida. Ett fullständigt rimligt resonemang från din sida som jag köper. |
|
|
grattis till den goda upplösningen på detta drama. min fullpackade 528ia i absolut toppskick (och då menar jag fullrustad från nivåreglerat sportchassi ända upp till glasluckan men ej touring) voltade på E4 för två och ett halvt år sedan, fick då 130000 efter viss diskussion, så vare sig du är nöjd eller inte så har du nog fått mer än vad många andra får. men det viktigaste med denna tråd är lärdomen: FB är vinstdrivande företag - förhandla alltid!!! /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.