|
|
|
|---|---|
|
Hej En fråga angående vilka fälgar som passar bäst till en silvermetallic e46 touring. Det givna valet har varit en kopia på m135 fälgen 225/40/18" et35 8" bredfälg, eller denna Länk är det någon som vet om detta är kopia på någon. Någon som sett denna typ av fälg på en e46? Finns det risk att däcken tar i med 225/40/18 et 35 8,5" bredfälg. Isåfall är valet givet till den smalare fälgen, det är det värsta som finns när det skrapar och går i skärmarna. //Dahlskog | |
| Hej Dahlskog!Jag har 235/35/19" på min E46 Touring.Jag har M-chassie och bilsteindämpare och däcken har inte tagit i för mig även med 4 personer och båt på dragkroken.Jag har för mig att dom är 9" breda så jag tror inte du får nått bekymmer.Snygg fälg men själv föredrar jag M3-fälgar. | |
|
Dahlskog: tror inte det ska vara något problem med någon av fälgarna. Den du länkar till ser ut att vara en kopia på Krysseker II style 42 som jag har på min E39 Länk . Original kostar dessa över 30' på BMW och en bit över 20' på Stylabilen så 9' för en uppsättning med nya däck och fälgar är onekligen billigt. Frågan är bara hur kvaliteten är? ___ //Ulf |
|
|
Dahlskog: jag kör med 8.5x18" ET38 med 235/40-18" och det tar inte i med pirellidäck iaf. Dunlopdäcken tog i vid maxlast, men då är mig sänkt 60/55 oxå.. Så det du anger ska inte vara några problem. iofs kommer din fälg ytterligare 3 mm längre ut, men med smalare däck så är det ngen fara. Hebban: Du glömde det viktigaste måttet! Vilket ET är det på dina fälgar? Diesel-räsern /Rickard |
|
| tarzan325 ET38 har jag.Förlåt att jag glömde!!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.