AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
661

Svårt att få upp tempen i kylet på 525D -02 Har bytt Termostat men

Svårt att få upp tempen i kylet på 525D -02 Har bytt Termostat men ingen skildnad..

Som jag skrev i ett tidigaré inlägg som jag inte fick svar på så har jag problem att få upp tempen i bilen skylsystem

I stan så går tempen sakta men säkert upp till mitten..men så fort jag kommer ut på större väg så skunker tempen ibland ända ner till blått..men ofta ner till första sträcket.. Detta problem har jag haft i ca 2 veckor..

Bytte idag termostaten till ingen jäkla nytta!!!! samma skit nu med..

Vad mer kan vara fel???? Väldigt tacksam för svar
inga tips???
Wy
11
Wyatt
325i -94
Har du dieselvärmare?
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Hej!

Med reservation för att jag kan ha missförstått ETK:n skall din bil vara utrustad med s k tillsatsvärmare. Det är en Webastovärmare som är placerad bakom innerskärmen vänster fram och som automatiskt slår till när temperaturen i motorn (kylvatttnet) sjunker. På din beskrivning verkar det som om den inte fungerar som den skall - sannolikt tänder den inte.

Tala med "din" BMW-återförsäljare. Han kan kontrollera detta via diagnosuttaget.

Lycka till!

Christer G
Christoffer!!

Jo då den fungerar alldeles utmärkt.. den går alltid igång vid kallstart o surrar fint..värme kommer från dess avgasrör.

lät bilen gå på tomgång med mkt värme i kupen så tempen sjönk. värmaren slog även då till. mätaren visar nästan full temp när webaston e på men den sjunker sen när den slagits av..

Känns ju väldigt konstigt om webaston ska ´behöva vara påslagen under vanlig landsvägskörning i 3 minusgrader????

När jag körde hem bilen då jag köpt den var det snorkallt o då stod mätaren på normal temp hela vägen i 50 mil...vill inte minnas att vebaston var på hela tiden??

Nån som vet hur den ska fungera??

Tacksam för svar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.