|
|
|
|---|---|
| hej jag har en bmw 635 csi som jag köpte för en tid sen som ja håller på att laga rost på jag undrar om ni kunde hjäpla mig. jag har rost i golv och motor utrymme. bakom pedalerna. hur ska man laga finns de ekonomi delar till golv och sånt? har ni några tips? tack på förhand /Robin | |
| när jag lagar rost så är det bara en stor bit plåt som gäller, men å andra sidan så kan jag väl tycka att på en speciell bil så skall det helst se så original ut som möjligt, när det gäller bilar det finns gott om på skroten kan man skära ut en stor bit där! och finns det inga orginalbitar så får man göra dom själv! har själv en 635 som står och väntar på renovering, men den får nog stå några år till, på en sån här speciell bil skall man vara noga, tänk på att tenna istället för en massa plast!! | |
|
Utan att ha någon som helst erfarenhet av plåtarbete what so ever, så vill jag ändå skänka en tanke. Du kanske redan har tänkt den, men i alla fall... Försök att så långt du kan kopiera originalplåtens förstärkningar och pressningar, annars förlorar du säkert en del vridstyvhet i karossen. Lycka till! mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.