|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har precis köpt min första BMW det är en E-34 540IA -94a. Jag lät bilen stå en kväll å när ja skulle till å starta den dagen där på så var det "natta" i batteriet. Bytte till ett helt nytt batteri å det gick två dagar utan körning å sen va det dött igen!!! Den drar alltså ur batteriet när den bara står.. vad kan det vara för fel? är det nån mer som råkat ut för samma broblem? | |
|
Koppla in en ampere-mätare på batteriet och plocka sedan en säkring i taget tills strömflödet sänks. Då vet Du ju vilken säkring som är orsaken, sedan är det detektivarbete att hitta vad som sitter på den säkringen och där kan ju en verkstadsmanual typ bentley vara bra att ha (eller be om hjälp här igen :) |
|
| okej.. tackar för svaret!! ska kolla upp det få se!! | |
|
Känns ju som de är nåt som ligger och drar ström,alltså nåt som inte stänger av sig när man vrider av tändningen... Råka också ut för de förut,va efter ja kopplat in baslådan och då låg slutsteget och drog ström på nåt sätt som jag inte fattar än varför de gjorde... Kan ju tex vara något relä som gett upp,och därför dra ström... |
|
| Återkom gärna och berätta vad felet var. | |
|
Har du Telefon i bilen? |
|
|
Kabelstammen vid gångjärnet till bakluckan brukar vara en bov. Kablarna nöts och krypströmmar kan uppstå. På min förra E34 var tom lyset tänt i skuffen fast luckan var stängd! Prova funktionen Sök inlägg, då hittar du bla denna Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| annars kan magnetventilerna som styr värmen strejka och dra ström | |
|
Nu när du säger det så blinkar backljuset på min när man fäller upp och ner luckan när den kommer till mitten av "spannet" En dag stod tom ljuet på fast det var avstängt. Blir till och isolera kabeln när sommaren kommer. |
|
| nej festlind jag har inte telefon i bilen.. okaj då har ja några saker att kolla upp! TACKAR för alla svar å tipps på förhand!! | |
|
"Jkangas... annars kan magnetventilerna som styr värmen strejka och dra ström" detta fenomen kan vara det jag har i min 525i -92 e34 den drar ur batteriet ibland den kan stå en vecka och den håller det laddat sen kan man åka med den en dag och nästa dag är det helt tomt i batteriet. och även så när bilen går upp i temp så finns ingen värme in i kupen förrens man varvar upp den till ty 5000rpm eller så ibland räcker det att man varvar 3000rpm... var sitter dessa ventiler och hur kontrollerar man dem? MVH Johan tack på förhand. |
|
|
Lättast är att göra som föregående talare tipsar om, koppla in en mätare emellan och rycka säkringar. Har varigt med om att det har varigt stereon som haft kortis och därav dragigt mer ström. Även en kabel till handskfackslampan i en gammal cheva som hoppat lös och låg mot plåten, vilket gjorde att den drog ström satte den och tvuvströmmen försvann. Kopplade in mätaren ryckte säkringar upptäckte att det sjönk när man ryckte säkringen för "radio" visade sig att handskfacksbelysningen var samma. Samt felet beskrivet ovan. Felsökningstid ca 30 minuter. |
|
|
Hej! nu är problemet löst! det va nått klantarsel som hade kopplat i hop remoten på orginal steget i bilen till ständig +!!!??? Den drog 870 mA nu drar den 6mA... klippte kabeln så va det löst!=) felsöknings tid = ca 10 SEK!!! Tack för alla svar å tipps!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.