|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
|
Ja gör det :) Här finns lite bilder: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är väl ändå lite skumt, XL billigare än "vanliga" och en salig blandning av priser på samma däck ?? Dunlop SP SPORT MAXX 255/35 R18 ZR fälgsk 2144.20 SEK Dunlop SP SPORT MAXX 255/35 ZR18 94Y XL fälgsk BSW 1926.20 SEK Dunlop SP SPORT MAXX 225/40 ZR18 92Y XL fälgsk BSW 1528.10 SEK Dunlop SP SPORT MAXX 225/40 R18 ZR XL fälgsk 1536.20 SEK Dunlop SP SPORT MAXX 225/40 ZR18 92Y XL 1799.30 SEK Länk |
|
|
Där kan jag tyvärr inte hjälpa dig då mina köptes genom den svenska dunlop generalagenten. Håller dock med dig om att de verkar skumt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Skumt alltså. Jaja.. Tar dom som är billigast. Kanske beror på olika sändningar av samma däck men som prissätts utefter kostnad på sändning istället för att hålla samma pris på däcket... Är det enda jag kan komma på just nu... :) Tack hur som helst Wendtan. Länk |
|
|
För mig blev inte valet svårt då däcken var 80 kr /st dyrare hos min däckhandlare inkl montering :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Fick tyvärr inte tag på min gummigubbe. Blev att jag beställde dom på dackonline. Kan hända att jag inte tjänar så mycket på det men men.. Totalt: 6908.60 SEK blev det, ett bra pris hur som helst. Länk |
|
|
jag har nankang på min cl golf 215-40-17 är det tort ute så e de helt ok om man kör hårt i svängar + att de håller mycket bra! men när det e blött så spinner även min bil på asfalten... =) kul! men det går ändå o hålla ett ok tempo... allt hänger på hur du kör! de skulle passa som bakdäck om man gillar o drifta.. fast då kräver det 0,2-0,4kg extra i sig! prisvärda däck! men för den som ofta kör över 200 så ha andra bättre däck fram för säkerhetens skull! ha det gutt o glad sommar! |
|
|
vet någon några andra bra hårda däck? hellracer |
|
|
Hur håller däcken om man kör mycket på grusväg? Jag måste köpa nya däck. 235/35/19 och kör en kortare sträcka grusväg varje dag. Ca 5 km I övrigt kör jag ganska lugnt. Fast snabbt. / Jonas |
|
| Någon skillnad i hållbarhet gentemot andra märken kan jag inte tänka mig att det skulle finnas. Slits däck på grusväg mer än vad det gör på asfalt? | |
|
ja, alltså det är mer som singel/sten/makadam så jag får för mig att gummit slits mer då? Jag kanske har fel? / Jonas |
|
|
Jag vet som sagt inte men jag tror att asfalt sliter mer däck än grusväg. På grusväg är friktionen lägre än på asfalt så det borde rimligtvis innebära mindre slitage, men helt säker är jag inte. |
|
| Hade NS-2 till iX:en, de funkade väldigt bra som nya. Efter 2 år (sommar 2009) så fanns ca 4-5mm kvar av mönstret, och då började de plana lätt i väta och över 80km/h... iofs var de inte "lömska" så att man trodde att greppet fanns, men jag sänkte farten om jag såg större pölar. | |
| Det är min erfarenhet av Nankang med. Vattenplanar, även med nya däck, ganska mycket. | |
|
Jag har nu haft Nankang NSII i några år(235/45-17), dels provat däcken bak och nu har jag dessa fram(E32:an)... Inte ett riktigt bra däck har jag nu konstaterat efter många mil körda...främsta "felet" är att däcken spårar mer än "normalt"...tycker jag. Sedan är våtegenskaperna inte helt tillfredsställande heller. Men Nankangen verkar hålla bra, dvs ett slitstarkt däck(hård gummiblandning), men inga jag tänker köpa någon fler gång iaf. Mvh Janne. |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Har erfarenhet av Nankang ns2, kumho escta, och nå Bf goddrich däck. Dom däck och fälg kombination som jag kört åt helvetet med är dom som kostade 40 papp. Kumho däcken var spåriga och allmänt obehagliga. Men roliga då bilen gärna ville gå på bredden på asfalt. Nankangerna är dom jag hitills är mest nöjd med med tanke på ekonomi. Dom funkar klockrent. Men dom sitter inte på nån banbil så det spelar nog ingen större roll. Huvudsaken att man har bra vinterdäck. Kör man åt h-vetet på sommaren pga däcken så kör man ändå för fort, överlag iaf. |
|
Absolut, LseBeemmer. Och det gäller även om man inte hinner stanna när man verkligen behöver. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Kör man aldrig över 50, och håller sig hemma varje gång det finns risk för regn, då kanske det funkar med billiga skitdäck.. Hur gör ni när bromsarna är slut? Jag misstänker att det blir till att leta på skroten, eller möjligen biltema? Jag fattar inte hur man kan köpa en bil för över 100000, och sen snåla ett par tusen på däcken. Som är så viktiga. Ärligt talat så förstår jag inte hur det ens kan vara lagligt att sälja livsfarliga däck. |
|
|
Vilken otrolig överdrift, Simon76. Jag hade Nankang på Peugeoten jag hade tidigare och den gick kanonbra även i de blöta spåren på motorvägen. Det är nog betydligt säkrare med kombinationen <Nankang/köra vettigt> än med kombinationen <pirelli/köra som om både bränslet och bilen är stulen>, vilket det verkar som att många här refererar till som att "inte köra 50 hela tiden". Det handlar om vilka krafter man utsätter däcken för och om man håller avstånd och hastighetsbegränsningar samt idkar lite fantasi och förutseende så är det heller inga problem. Problemen kommer så fort man slänger omdömet i baksätet och börjar leka racingförare. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Tänker precis som ovan. Skulle jag köra bana så skulle jag kosta på andra däck. Men till vardags är dom helt ok. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.