AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
64.026

nankang däck

Sida 2 av 9
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Man fattar ju bara av namnet och prisklassen - och det stora antalet recensioner - att Nankang inte är något att ha. Varför kompromissa på det som faktiskt är viktigt?

Wilhelm Svenselius
Jag har Nankang NS-2 235/40ZR18 bak på min 328 med diff. Har inte hunnit köra dem mer än ca 100 mil men jag har inget särskilt att anmärka på. Dock pressade jag dem aldrig ordentligt. Körde bl.a Enköping – Stockholm i slutet på oktober, tempmätaren visade omkring +2-3 grader och det regnade, stundtals med inslag av snö. Det släppte inte en enda gång, då körde jag ganska försiktigt men höll ett minst lika högt tempo som genomsnittet.

Recensioner Länk
Tu
58
Turboleffe
535d GT-12
Vibrationer i fram- och bakvagn är ett problem som både kan vara irriterade och omständigt att bli av med. Det finns många olika felkällor som kan ge upphov till vibrationer. Är vibrationerna koncentrerade till speciella hastigheter och kvarstår när motor och växellåda frikopplas, innebär det oftast att problemet är relaterat till ett eller flera hjul. E39 är väldigt känslig när det gäller obalans och orundhet, däcken bör alltid vara av bra kvalitet och nollbalanserade för att få en perfekt gång.
Men för det betyder det inte att Nankang är skit
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
Turboleffe: Jag skulle vilja påstå att de nankang jag hade är skit i alla fall.
Finns det bara en sorts Nankang däck på svenska marknaden? För ingen skriver vilket däck som man syftar på. Kanske finns det bra och dåliga i vanlig ordning??? ;)

Jag har kört en bil med Nanknang-däck, och det gör jag helst inte om såvida jag inte överväger en karriär inom drifting.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Tu
58
Turboleffe
535d GT-12
De däck jag pratar om och har erfarenhet vid är SV1, NS1, för övrigt fick SV1 som är ett dubbfritt däck fick mycket bra betyg och var bland de bästa.
NS1 är jag med flera klart överaskade positiva till men man får vad man betalar för. Ett varningens ord till Nankang 600 serien, där har man nog de sämsta däckena och de fick inga toppbetyg och jag skulle nog dra mig för att åka på nått dyligt..
Det fins även andra märken som Linglong, Wanli, Jintong, Goodride,
Sunny, Federal m.fl man blir så matt och önskar att man kunde få läsa hur stor del av dessa som är inblandad i olyckor.. Som sagt vill jag inte påstå att Nankang kan tävla med de stora i kvalite och säkerhet men att det är ett av de bättre lågpris däckena på marknaden. Så en sak man ska se däck som en föräkring inte som en förbruknings vara..
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Då ingen i detta forum håller sig till hastighetsbegränsningarna så tror jag inte det spelar någon roll vad ni kör med för däck... En vattenplaning kan man nog få med vilket däck som helst i 140 km/h...

Körde en Nissan Cherry med fin fina michelin däck på torr assfalt i en sväng i 50-60 km/h och kostigt nog fick jag släpp på alla hjulen i sidled och kanade in i en trottoarkant... Så Michelin däck ska ni inte köpa!!!!!

En laglydig bilist kan nog välja vilket sommardäck han vill =)
Conan999
Jag köpte Kumho till mina nya 19 tummare. Tycker dom är helt ok till ett vettigt pris. Spårar inte så farligt heller. Kvaliteten ligger väl lite mittemellan sådär men hyfsade däck. Kände att jag ville inte ha Nankang eller Hancock däck när man ändå köper nytt.

Conan999
Om man vill ha bra ?!?! billiga däck varför inte köpa Falken 451 eller 512 modellerna som både är bra och billiga ??

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Jag har nu Kumho Ecsta på min alpina och tycker att de är ena riktiga skitdäck....

Obs !! De har dock hållt bra och haft ok vägegenskaper när det varit torrt ute....

Men nu när de börjar bli väldigt slitna så är de grymt spårkänsliga bla...

Billy B10 , Alpina CS
Länk
fyllecaj
jag har kört 3700 mil med audi på nankang minns tyvärr inte vilka men det var HR-däck
inga som helst problem i några väglag eller hastigheter
lite högt ljud om man ska vara petig
dom kan vara hala när precis ett duggregn börjat med det är lika för alla däck

hälften av "recsensenterna" här har säkert bara provat lite grann
men kan ändå uttala sig som "erfarna" på nankang
tråkigt för bilden blir snedvriden
däcken är mer än väl värda pengarna
Jag förstår inte hur ni kan dra en tillverkares produkter över en kam. Bevisligen så har det funnits/finns det några Nankang däck som är kassa, kanske rent av livsfarliga i svensk klimat. Vilka däck är det? Ingen verkar veta vilka däck dom kör på??? Att Nankank inte är någon så kallad kvalitetstillverkare utan huserar i budgetsegmentet har väl inte undgått någon. I billighets träsket finns allt från livsfarligt till acceptabelt. Riktigt bra finns inte! Men det gäller att vet vilket som är vilket så att säga... Personligen så skulle jag aldrig chansa på dessa då informationen här och på andra ställen är minst sagt bristfällig. Köp något annat, för vi kör knappast Skôda... ;)
fyllecaj
den dimensionen jag kollade på nyss hade de två billigaste testade däcken bättre testvärde än det dyraste Good Year-däcket
de billiga var 1/3 av priset av det dyra

är det testet som är kass eller de dyra däcken
To
115
TobbenA
330XiT -03 M-tech II
316i T -99 Abs-fel
Annars kan man ju köpa ett annat däck som heter Linglong, billiga är de ju iallafall! Några egenskaper kan jag dock inte uttala mig om!

647:- 215/45-17
Länk
To
115
TobbenA
330XiT -03 M-tech II
316i T -99 Abs-fel
Länken funkar visst inte, med dem finns också hos däckonline!
Danne L
det följde med nankang ns2 till mina 19" jag köpte

har inte haft några problem med dom än så länge

jag håller med fyllecaj att de flesta här som är negativa har åkt på däcken 1 gång och vissa tom som passagerare

jag gissar att visste ni inte vilka däck ni åkte på före resan började skulle ni förmodligen inte ens ha tänkt på det

helt klart har däcken säkert inte riktigt samma egenskaper som riktigt bra däcken

men de däcken är ju som bekant "dopade" många av dom och anpssade efter vårat klimat när dom skickas för däcktest sen är det ett helt annat däck vi sen köper i butik

helt enkelt man får vad man betalar för nankang får man ett hyfsat däck till bra pris.

att tänka på med michelin goodyear och alla mer kända däck så betalar ni även en stor del bara för varumärket

Conan999
billy: klart dom är dåöiga om dom är slitna. Mina Micelin Pilot var oxå rena skiten när dom var slitna, höll ju på att köra av på blöt väg.

Conan999
Tu
58
Turboleffe
535d GT-12
Jag har erfarenhet från i år med Linglong L688 dessa har fungerat mycket bra på E39, utan vibbar och med bra gräpp.. Lite fakta om Linglong som ägs av Shandong Rubber Ltd.. Där tillvärkas även Dunlop + flera av Dunlops märken på legotillvärkning för Dunlop.. i samma fabrik och med samma maskiner tillvärkas Linglong av i prinsip samma gummi.. så inte vet jag men varför skall det däcket vara så mycket sämmre än Dunlops egna eller är Kineser dumma??? med en fabrik på 6000arbetare samt 1200tekniker kan man ju inte bara göra skit.. man måste ochså väga in att arbetskraften i kina är mycket billig och deras sätt att koppiera redan fungerande konstruktioner är dom duktiga på men kanske inte alltid till bra resultat.. Men tuvär finns det mycket dåliga kopior och produkter från östern så man får nog vara försiktig för bara för att L688 fungerade så kanske inte andra fungerar lika bra.. Men att Dunlop gör sina däck där kan ju inte dara vara dåligt.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Till er alla som ska köpa asiatiska däck!
Tänk på det att däck ligger i en cointerner ett antal veckor o den är fult packat från golv till tak o dom däck som ligger längst ner blir ofta deformerade pgv vikt på sidan av däcket.

Jag har Nankang NS2 på min 235 o 255/45R17 o kan inte klaga! Blåt eller tort, kalt eller varmt så ligger bilen som klisrtad på vägen även på blöt nylagt asfat.
Har presad dom o blev inte besviken.

I många fall kan det vara bilens fel oxå t.ex. fjädring...

Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.