AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
64.046

nankang däck

Sida 1 av 9
si
100
sidenmark
320 e36 cab
535i-90 bromsad 585 hk o711nm på driven
hej kollade på däckonline och såg då nankang däck som var rätt så mycket biligare än andra märken , men är det nån som testat dom och kan utala sig om dom ? mvh robert
Visa användare
111
EBS
520i -88
Vill minnas att jag såg nått test med dom i nån tidning och dom va tydligen livsfarliga på våt asfalt...
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Har för mig Teknikens Värld dömde ut dem som sopor och livsfarliga även på torr asfalt.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tror dom skulle få inreseförbud i Sverige om testarna fick som dom ville, å andra sidan så funkar de Kinisiska kvalitetsdäcken Goodride riktigt bra på en MB190 med då i ren standardim.
Jag har i minnet en kille som frågade vad vi tyckte om hans nya feta dyra 19el 20tumsfälgar, skitsnygga tyckte de flesta, men sedan konstaterade några att det satt Nankang på fälgarna, är nog felväg att gå, bättre däckskvalitet före dyra feta fälgar,. Nankang funkar säkert på en 140-240 el nån Opel kadett för att enbart köra i lungt mak mellan a och b.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Visst vill man åka brett på motorvägen 140 km/h när det är fuktigt så är det Nankang du ska ha! Men vill du åka säkert med lite grepp så för allt i värden så köp något annat!

Har åkt M5 med Nankang på fyyyy.......

Mvh
Björn

Länk

gl
25
gligge
m3 coupe´ - 93
Hej!
Jag har har nankang på min m3:a 235/35 19"
Och visst det är väll inte så bra fästa som med dunlopp sp 9000.....
Men dom duger gott och väl för bruksåkning.
Sen så håller dom längre än de dyrare däcken som är mjuka som suddigummi.
Sen att vara orolig när det är blött ute tycker jag inte att du behöver vara.
Men sen beror det ju iofs hur du kör.
Jag har lärt mig att med en diffad bmw på blöt vägbana brukar resultera i lite bredare körning oavsett däckval.
Jag kommer fortsätta att köra nankang. Så vore jag du skulle jag köpa det.

Mvh Christian
Om jag inte missminner mig helt, hade Nankangdäcket 15-20 % längre bromssträcka både i vått o torrt, jämfört med det näst sämsta däcket. Tacka hockeypucksgummit för det. Inget att rekommendera, alltså.
Snåla inte med nåt så viktigt som däcken!!

/Magnus

Min pärla: Länk
Nankang är ett utmärkt däck om man bor i asien med temperaturer över plus 15 och knappt någon nederbörd. Flytta dit eller välj något annat. ;)
si
100
sidenmark
320 e36 cab
535i-90 bromsad 585 hk o711nm på driven
hej tackar för alla svaren , men alla verkar ju tycka lite olika , och man får väll lita på dom som själva kör eller har kört dessa däck , så flera som testat i dom på sina bilar ? mvh
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Jag kör och har kört på Nankan 215-40-17 hela vintern med min golf vr6 (sommardäck) och dom har fungerat mycket bra på blött väglag..även över 200... =)
Länk
Tu
58
Turboleffe
535d GT-12
Har kört med min Volvo S80 T6 på Nankang NS1 255/40R17V. Jag är överaskat positiv till däcken tysta och med mycket mil, inga vibbar eller andra missar i däcket.
bra däck för NORMALT bruk men vid hårdare körning så rekomenderas annat
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
mickqe: Jag har åkt ofrivilligt på sidan 140 Km/h med dom j*vla däcken! Skulle inte ens drömma om att åka över 30 km/h med dom!! =) Dom är helt jävla livsfarliga när det är blött!

Mvh
Björn

Länk

Tu
58
Turboleffe
535d GT-12
1BJÖRN: Nankang sommar eller vinter däck?
Märkligt att det absolut billiogaste däcket är det som folk överväger att köpa bara för att spara en slant. Det finns skyssta däck för några fler hundralappar som garanterart fungerar bättre än lägsta möjliga pris varianter. Dom är prisvärda och fungerar utmärkt och du behöver inte vara rädd för liv och lem. ;). Till exempel nya kumho KU 31 och Toyo Proxies. Länk
Tu
58
Turboleffe
535d GT-12
Jag ressonerar att däck och olja är en billig försäkring och då åker inte jag i alla fall och köper bilig olja på Biltema eller OK det gäller däck oxå...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Tutboleffe: Sommar däck!

Mvh
Björn

Länk

Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Jag hade Nankang däck på mina 19 tummare förra året och tyckte att dom funkade utmärkt så länge du inte ska köra bankörning. :)
/Nike
Tar hellre bussen än kör en bil med Nankang-däck eller något annat liknande skrot.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Tu
58
Turboleffe
535d GT-12
Kalle: Har du huvud taget erfarenhet av Nankang låter inte som det...
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
de nankang jag hade gick inte ens att balansera... hade konstiga vibrationer i bilen i vissa hastigheter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.