|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en reverse radio över och funderar på att montera denna i ett annat fordon än BMW. Är det någon som har en lösning på detta? Måste databussen vara aktiv för att få igång radion? | |
|
Finns viss risk för att bussen måste vara inkopplad, har du alla reglage, till/från osv på stereon så är det bara att testa annars. Om t.ex till/från, volym osv sitter på annan plats i bilen så måste bussen styra stereon. FP |
|
|
Hej! Tack för svaret. Jag har anslutit +12v på stift 9 och 5 samt minus till stift 15. När radion tänds visas texten -DISABLED- Om jag omedelbart efter tillslag trycker på m-knappen och håller den intryckt i 10 sek. visas radions serienummer, men det går inte att bläddra på + och - knapparna som det gör när radion är monterad i bilen. Jag har 7.5v på i-bussens stift 7, i övrigt är den död förutom att den visar radions serienummer. Det verkar som det behövs någon form av triggning på i-bussen, men det finns många tricks idag att med apparatens knappar styra olika funktioner. Någon form av en klockpuls kanske behövs på i-bussen? Det verkar som det behövs en extern programvara för att radion ska fungera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.