|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har haft lite spökerier med värmen i min 535i -88 Köpte hem en ny vattenpump och en ny cirk.pump. Märker dock till min förvåning att någon tidigare ägare kopplat bort, ur och förbi den tidigare cirkulationspumpen. Kollade via RealOEm (Länk om jag kunde se hur slangarna ska vara dragna, men gick lite bet. Sökte här i forumet också men hittade just inget om hur slangarna ska vara dragna. Har någon av er vänliga själar möjlighet att förklara hur slangarna ska dras om man ska göra om och göra rätt? Vilka slangar ska in på värmeventilerna och vilka ska in på cirk.pumpen och vilka sak kopplas till värmepaketet? Vore så tacksam för svar. | |
|
Hej Tilförselslangen skal koplas på pumpens in-ventil. Avlöpsslang från ventilpaket. En kort slang mellan pump och ventiler. Du får ursäkta om jag har missat ngt, då det var förra sommaren som jag gjorde detta själv, det var enkelt då alla slangar var kvar. Har för mig att det var pilar på ventilpaketet och pumpen iaf för in -- och utlöp..... MVH:Sakke |
|
Paap Reeder |
.. int´vet´ja´om det är till hjälp men har lagt in 2 bilder på min blogg .. 750 live "på ormgropen". MVH /// Paap R |
|
På OEMbilden verkar det som att en förbikoppling görs genom att ansluta slang 3 direkt på ventilhuset (15). Om du flyttar 3an till pumpen och sätter 2an mellan pump och ventilhus bör det bli rätt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack och bock för er hjälp. Har haft lite andra akutare problem så jag har ännu inte kunnat koppla in cirk.pumpen. Men jag hoppas att jag med era beskrivningar kan fixa detta då jag åker och köper slangar i veckan. Tack och bock ni alla!! Mvh Jonny Westin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.