AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.871

Beslutsångest ang färgval!

Sida 1 av 2
M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
Hejsan.

Ska lackera om min 540 imorgon

Vilken färga ska jag välja? Titansilver el nån av BMWs svarta metallic färger?

///Ante

Jag hade valt grå.
Glömde fråga. Vad kostar en hellackering?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Svår fråga..både silver och svart är riktigt snyggt. Finns inte så många silvriga 540s väl? Silver skulle nog jag ta, snygga fälgar och lite diskret styling så är den kanonsnygg sen.

--
DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Silver är väldigt cleant på nåt vis

--
DTM system och rak 6a ;)
M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
Bholmberg: Håller med dig. men en nytvättad svart är rätt maffig dom oxå.

Blir tokig snart! hehe

M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
marthin: vet inte riktigt vad det hammnar på. får göra lite jobb själv oxå. runt 10k kanske

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Välj inte silver! Det är för vanligt tycker ja...!

Om valet står mellan svart och silver så är svaret givet för mig! Svart!
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Schwartz mica, snygg med aningen mörklila/blå i solsken. Individuallack så du blir ganska ensam om den.

MVh
Daniel
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Ska du byta färg? det är ju fan 3 ggr så jobbigt att byta färg som att lacka om i samma. Fråga mig som gjort detta.

Vad har du för färg nu. ta samma igen

Om det ska bli snyggt så måste det ju lackas i skuffkanterm dörrkanter, karmar, under huv osv vid färgbyte.

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Själ tråden lite:
BMW_MAN> Du verkar ju ha koll:

Tänkte lacka om bilen i sommar nere i Serbien. Men det enda jag vill göra är ju det "synliga" så att säga. Vad bör man tänka på då? Vad bör man ta bort/inte ta bort, hur blir det i skarvar mellan dörrar tex?

*BAWORAK*
Välj originalkulören!

/Olof

Sportsfahrzeug aus München
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Med originalkulören så tar man bara "det synliga" och det blir skitbra, "skarvarna" hamnar ju osynligt.

När jag bytte kulör/färg så moterade jag av dörrar, inredning, tog ut motorn osv för att kunna lackera den nya färgen överallt, tex dörrkarmar = superjobb.

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Det är klart det är jobbigt att byta färg men har du bestämt dig och valet står mellan svart och silver skulle jag ta svart utan att tveka. Silver är för vanlig.
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Jag tycker Maldrivenblau är väldigt fin på E 34.

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
BMW_MAN> Oki, tack för svaret, då känner jag mig lugn. Men dock; Borde det inte slinka in lite sprut i kanterna mellan dörrarna tex, men det syns kanske inte sen?

*BAWORAK*
M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
Jag har funderat lite på carbon svart. Vad jag förstått så går den lite åt blått. Orginal färgen är Orientalblå.

Men jag kan inte släppa silver endå. tycker att linjerna och dom svarta detaljerna gör sig jäkligt bra på en E39 Touring med M-Optik. Jaja, jag har fram till kl 14:00 imorgon på mig att bestämma mig.

Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Gillar du att tvätta välj svart om inte ta silver, skulle personligen kunna lacka om min cosmossvarta till silver i morgon om jag hade råd.
Inget är väl egenteligen så snyggt som en helt blanksvart bil men den är ju inte svart längre än att du hinner in och dricka en kopp kaffe efter en tvätt.

ALLT syns, damm, pollen, fingeravtryck you name it.
M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
GEN: Jo jag vet. Hade en Cosmosvart M3 förut. Nu förtiden har man ju inte lika mycket tid för bilen heller, så då kanske Titansilver passar bättre.

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jag tror silver blir riktigt bra, vita blinkers m-optik angeleyes och fina fälgar så är bilen läcker.
Jag tycker Sterlingsilver är en väldigt snygg silverkulör från BMW men Titansilver är också helt ok.
Angående svarta bilar så kan jag inte annat än hålla med er, det är ett hel**te att allt syns så väl. Har min bil lackad i Schwarch II och tycker det är jättesnyggt men det är jobbigt att tvätta så ofta ..

--
DTM system och rak 6a ;)
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
Hmmm,varfør de två vanligaste/tråkigaste fargene?Bmw mååånga fina originalfarger.

Richard Channing hade snygg bil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.