AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.080

3 Serien Compact?

Hejsan!

Tänkte köpa en 325 compact -01/02. Ngn som har info, alternativt erfarenheter hur intresset för dessa ligger i vårt avlånga land för denna kaross av 3-serien? Jämfört med coupén eller sedanen. Får man "gifta" sig med den eller går den att sälja vidare så småningom?

Mvh

Det är i princip bara jag som gillar E46 compact! Nejdå, men det är många som inte gillar compacten alls. En 325 är nog inte svårsåld.
E46 compacterna som M-bilar har haft inne har blivit stående länge i hallen.
Den är kul att köra, den har ju den mer direkta styrningen som E46 sedanen fick med faceliften.

Keep Your Distance!
Du kan altid begå bigami om inte skilsmässan går igenom. ;) Compacten är en förträfflig innerstads bruksbil och perfekt när man inte vill lufta finbilen till snabbköpet i saltmodden. Compact är nog dyrare här än i tyskland. Men i hemlandet så finns det en massa mer att välja på angående kul färger och utrustningspaket. 16:9 navi förekommer också rätt ofta i tyskland. Något man sällan ser här...
Error. Compact är dyrare i tyskland skall det stå...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Välkommen till forumet! Och som BMWägare?
Köpte mig en Compact i höstas att ha som vinter- och slängbil när E24 vilar. Måste säga att jag är helnöjd, smidig, rolig och praktisk (tack vara halvkombiutförandet). Passar väl bäst för två pers, litet trångt i baksätet iaf bakom mina 192. Inga problem att hitta bra körställning.

Se till att hitta ett ex med litet utrustning, gör den lättare att sälja.

Ett tips prova funktionen Sök inlägg. Prova med "e46 AND compact" så får då läsning ett par timmar.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Njuren
Haft min (316) sedan maj 05 och kan bara säga att jag är mycket nöjd. Min har ju begränsade fartresurser men är ändå roligare än sedanen, mer skojig på ngt sätt. Kvalitetskänslan är oxo hög. Inte "billig" i materialen som E87 bara för att det är en "mindre" bil. Dörrarna väger bly precis som en BMWs dörrar ska göra. Som VillaRosa sa så är det en riktigt bra stadsbil. Varför ja skulle vilja kalla den stadsbil är de pga av storleken (fickparkering), 2dörrar (man tröttnar på fälla framsätet när svärmor ska me) och delvis ljudkomfort på motorväg jämfört med sedanen. Den har och samma utrymmen i framsätet som sedanen men ännu mer i bagagetutrymmet! när du fäller baksätet och lossar hatthyllan pga den enorma halvkombiluckan. Du får tex in en gammal TV och massa från IKEA som sedanen ej klarar. Enbil för 2 som bor i stan, typ som jag då men inte länge till (ska bli lantis i april) =) 325 cpt måste vara rena GTIn!

BMW - i nöd och lust?
Tack för hjälpen...Tror nog att jag avstår trots allt & siktar på en Sedan/Coupé...Tycker dock compacten ser helt okej ut...Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.