|
|
|
|---|---|
|
har ett lite problem med min e30 -87. jag körde av en vipparm och så bytte jag den och allt blev bra igen trodde jag, nu när man varvar den så vill den inte gå rent över 4000-4500 varv. nollningarna på kammen och på vevaxlen är hundra. fick reda på att fördelaren driv seperat, kan det vara så illa att jag har fått den lite fel så den inte vill gå bra på högre varv? menar den går ju hur fint som helst på tomgång och ända upp till 4000 varv Mvh Theis | |
| När du körde av vipparmen,hur gick det med ventilen då? oftast så blir dom krökta eller ramlar ner i cylindern,är du säker på att ventilen inte har tagit skada?.....bara undrade | |
| alla bmw som jag har varit med om när vipparmar har gått av har det inte hänt något med ventilerna =). jag är 100 på att ventiler är helt ok då bilen har stabil tomgång och går fint upp till en 4000 varv sen börjar den pluddra o gå dåligt | |
|
Bara en gissning. När vipparmen gick av kanske du körde hem på fem cylindrar. Tändstiftet blev kallt på den döda cylindern och blev indränkt i olja och bränsle. Så det kanske bara är att bränna ur tändstiftet med tex. gasolbrännare eller att köpa ett nytt. Men du kanske redan har bytt. Nisse |
|
|
NFd: jo jag körde hem på 5 burkar (ca 2 km) väldig lugnt körning. får testa byta stiftet på den cylindern där vipparmen gick av. eller göra en snik variant för det e ju billigare :D men teroetiskt sätt borde den inte gå illa på tomgång och "mellanvarven" |
|
| Bilen går som den skall nu igen. blev trött på den och stälde den i skamvrån i verkstan så i förgår när jag skulle flytta den så funkade den perfekt. ingen som ha ren teroi vad det kan vara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.