AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
594

8 tummare i durrarna i e30

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
det blev väl marginell ljud skilnad i bilen , men utanför skallrar det som aldrig förr , asfaltsmattor eller blymattor eller vad det heter , är det svårt att montera , är det dyrt , fins det något tips eller trix ,
bild fins på länken nedan , det ser inte så rakt ut men det mästa är faktist skuggor eller någonting

Länk
Robsarve
Asfalts/bitumenmatta kostar ca 160:- för 4 st flak på närmaste Mekonomen eller Micro-butik. Vill man att det skall skramla mindre utåt så sätter man på dörrplåtens insida. vill man att det skall skramla mindre ifrån dörren när man spelar så är det innerplåten som måste dämpas.

Räkna med med minst 4 per dörr för full effekt.

OBS! Bilen måste vara hyfsat varm när man gör detta, så tillgång till vamgarage är ett måste så här års.
Tvätta först ytan där mattan skall sitta med T-röd.
Skär ut en lagom bit matta.
Värm på mattan från limsidan med en varmluftspistol tills den blir mjuk
Tryck dit den ordentligt.

tycker Erik

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
efter att ha lysnat på instalationen till och ifrån jobbet så låter det väl lite mer en marginellt , och skallrar även i bilen (usch) , kommer ljudet (basen) bli bättre altså förutom att det skallrar minde , om man monterar dom inköpta ( i dag ) Asfalts/bitumenmattorna , jämförde priset på Mekonomen mot mds och Mekonomen var det typ halva priset
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
Asfalts/bitumenmattorna som jag köpte var 400x500x4mm 4st , 250x200x1,5mm 6st tror ni det räcker för 2 durrar , är det stor skilnad på den 4mm mot 1,5mm i dämpnings synpungt altså , Robsarve menar du att 4 st 400x500x4mm flak per dörr men får det värkligen plats , altså både på plåten bakom dörrsidan och på (heter det dörrspegel) ytterplåten

Länk
Robsarve
Precis så jag menar.

Allt handlar om att öka vikten, så ja det är skillnad på 1,5 och 4 mm. Jag har 8 st 4 mm per dörr i min...

tycker Erik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.