AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
663

Få bort täckplast runt handtag och lås (E34)

Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Någon har försökt att komma in i min bil via passagerardörren. Personen lyckades dock inte. Däremot lyckdes han (?) spräcka täckplasten runt handtag och lås (märkt nummer 1 på länkad skiss).

Har införskaffat mig en ny sarg men blir lite konfunderad hur jag ska dels ska få loss resterna av den gamla, dels hur jag ska få dit den nya. Måste jag riva hela dörren från insidan, eller finns det något annat mindre mödosamt sätt?

Länk

Henke B
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Ganska enkelt men pilligt, Du behöver inte ta lös någonting av inredning. Jag fick komma på detta på egen hand.
När du öppnar dörren så har du en liten oval plastplugg i bakkant av dörren i samma höjd som handtaket. Denna är en expander-plugg, så pilla ut mittdelen av pluggen och sedan dra ut resten. Inne i hålet har du en metallflärp som du ska trycka in (altså bara tryck den in i dörrens längdriktning). då kan du bara plocka ut plasten. sätt dit en ny och dra tillbaka "plåtflärpen"- det är detta som är lite klurigt, den kan vara lite trög och iaf jag hade ingen specialverktyg för att dra den ut igen så jag använde en in-sex nyckel av passande storlek(en sån där L-formad sak) för at dra den ut.
Tja, när du ser det så kan du räkna ut det... lite svårt att förklara...

Hoppas att detta hjälper.

MVH:
Sakke
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Tack Sakke!

Låter som något jag bör klara av ! Nu kan jag sova gott, och slippa mardrömmar om sprukna dörrsidor och fönstervevar som inte vill lossa.

Tur att man har små händer!

Henke B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.