|
|
|
|---|---|
behrozosogh |
hej på er! körde min 328ci 00a idag..körde minst en halv timme med den,,sen gasa jag på lite,varm luften funka som vanligt,,sen när jag stannade på rödljus så kom det kall luft,,men sen när jag körde iväg igen så kom det varm luft igen..bilens temp va okey hela tiden,,inget misstänksamt med termostaten eller så. det hände några gånger..när bilen är varm o man stannar med bilen så känns det som att luften blir kallare,men så fort man gasar lite så kommer det skit varm luft..skit konstigt.... Vad kan det vara??eller ska det bara va så??? tacksam för svar. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Låter som luft i kylsymet, har något ingrepp skett i kylsystemet nyligen? |
|
behrozosogh |
Köpte bilen för 2 veckor sen.ingen aning om den frågan. är det farligt med luft i kylsystemet. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
| Det kan vara termostaten som är trasig.Det är darfår du får varm luft när du står stilla,motorn blir jätte varm. | |
behrozosogh |
jag får kall luft när bilen står stilla. hur luftar man systemet? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
behrozosogh |
Kan det vara cirkulationspumpen?? kollade kylarvattnet idag,,det va inte fullt. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Hej Jag har samma problem med min bil. Att det blåser kallt när den står på tomgång trots att motorn är varm. Lämnade in bilen för byte av vattenpump, termostat, termostathus och kylarvätska. Tyvärr så är det fortfarande så. Misstänker att cirkulationspumpen måste bytas på min. Har du tur så är det bara luft i systemet. Så börja med att lufta, det är ju billigast. Mvh //Peter |
|
behrozosogh |
fyllde på kylarvattnet och problemet e borta..biiligt o bra :D Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Du har bara skjutit upp problemet. Varför försvann det kylarvätksa är det du ska fråga dig själv... Det är ett slutet system, ingen vätska ska kunna lämna systemet. Inte så mycket så att du får problem med vämren när du står stilla i vilket fall... /Anton |
|
behrozosogh |
eftersom jag har köpt bilen nyligen och att den har varit servad nyligen..så tippar jag på att de har hält i för lite kylarvätska.men det e man inte 100% på..det e bara o vänta o se från o me nu. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Kolla kontakten som sitter på termostaten , lyft bort den och kolla om den e blöt.Det är mycket vanligt att det läcker vatten ur den kontakten som e till termostaten och om man inte får stopp på det i tid så kommer kapillärkraften att suga upp vattnet till reläboxen vid framrutan som då ärjar ihop , SEN bli´re kul.... /P |
|
| Jag hade samma problem som du.tempen ok med ca 2500-3000varv kom det varmluft men inte på tomgång. Så jag bytte tillsatsvattenpumpen sitter på torpedväggen på förarsidan, (3 slangar som går in i ett hus) och luftade systemet, nu funkar värmen kanon. | |
behrozosogh |
idag blev jag tvungen o fylla på vatten i kylaren...ser inget läckage nånstans i bilen.nu är frågan: kan det vara topplockspackningen?? jag besiktade bilen för 1 vecka sen utan problem,går bilen igenom besiktningen om det e fel på topplockspackningen??inga höga värden eller så? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.