AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.164

Hitta milhistorik från Tyskland?

Hur hittar man milhistorik på en Import bil från tyskland om man inte kan ett skavtt tyska?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om det är en BMW så kan man få (mot en mindre kostnad) info från en BMW-handlare i Sverige. Sök på forumet för detta finns det mycket skrivet om detta.

___
//Ulf
Någon borde egentligen snickar ihop en guide i stil med importguiden och hyssta upp på forumet (vänsterspalt). Detta är egentligen det ENDA sättet att stävja mätarfiffel. Åtminstonde för dom någorlunda invigda som hittar hit...
Snickra ihop skall det stå. Sorry...
Jag har fattat att man kan kolla hos BMW men det verkar ju inte vara 100% säkert... Finns det något "vägverk" i tyskland som håller koll på mätarställningen?
Hur kan man få reda på vilken som ägt den i Tyskland för att sedan ringa han/hon och kolla om mätarställningen är OK?
Scheckheft
Hej
Har du läst Importguiden? Svaret på din fråga i ditt sista inlägg finns där.
Angående frågan om det tyska vägverket:
Länk
Länk

Mvh
Scheckheft
Vitsen med god information går förlorad om folk inte hittar den snabbt och lätt. Jag vidhåller att en snabbfattad "kolla upp historiken guide" behövs. I det berömda vänsterkrysset på sajten för att snacka journalist gojja...
Scheckheft
Hej
Benägen att hålla med dig PowerMac. Även Importguiden skulle behöva uppdateras, bl a med ett kapitel om det nya tyska reg beviset.

Mvh
Scheckheft
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Håller med PowerMac, det är ett ständigt återkommande ämne det här med mätarskruvningar.
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Jag håller med PowerMac, försökte med en tråd om en "fax-mall" på tyska under IMPORT-forumet, som man kunde använda för att fråga verkstäder för att kolla upp stämplarna i serviceboken, för alla talar ju inte flytande tyska.

En sådan mall kunde ju vara en del i denna utökade version av Importguiden.

Den tråden jag startade resulterade dock inte i något konkret, utan det enda svaret jag fick svamlade om garantireparationer och det var ju inte alls det jag frågade efter.

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
Juhas 530i
Skit i milhistoriken! Har en kollega som pendlar till Norge med sin svensksålda svenskreggade 525D 02:a , han kör 7000 mil årligen men "justerar" mätarställningen hos en firma innan han tar oljeservice på BMW i sverige. Således visar mätarn 6800 mil i nuläget fast den har gått nästan 27 000 enligt han själv! Svensksåld, märkesservad och milkollad...

Gå efter skicket istället. Kan vara svårt...
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Det ena behöver ju inte utsluta det andra? Kan man inte se på skicket OCH kolla milhistorik?
Det går ju uppenbarligen att undvika en hel del vrak om man bara kollar historiken innan.

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.