|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ska byta olja i pärlan, men för första gången även i växellåda och bakaxel! Har ingen aning om vad jag ska använda för oljor.. Har problem vid kall låda att gå från ettan till tvåan och fick tipset om att använda tunnare olja men jag har ingen aning om vad som ligger i nu? Kan jag använda automat-olja i min låda (318i-89..m40)? Vidare undrar jag vad det är för storlek på pluggen? Det ser ut att vara insex men bra mycket större än något jag hade i lådan! Så till bakaxeln! Finns det speciell olja för den eller slår jag i motorolja, växellådsolja eller vad? Vore tacksam för svar! MvH | |
|
I manuell växellåda: Märkesolja för växellådor, SAE 80, spec MIL-L 2105A resp. API-GL 4 eller single-grade motorolja av HD-typ, SAE 20/30/40 API-SE eller SF I bakaxeln: Märkesolja av hypoidtyp SAE 90 Dessa uppgifter står i Din instruktionsbok på sid 126 |
|
|
Någon som kan rekommendera några oljor till lådan respektive bakaxeln? |
|
| Eftersom serviceintervallen på dessa är Inspektion II (=ca4000mil) så tror jag inte det har så stor betydelse för slitaget vilken olja man väljer, bara det är en märkesolja. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.