|
|
|
|---|---|
| Som rubriken säger. Ska koppla lustgas till min 540 iA -93 (V8). Undrar då om någon har någon erfarenhet av detta. Undrar mest om jag kan få problem med motorelektroniken. Är rädd för att motorn styrs av lite för mycket elektronik. | |
| Finns några som gjort det "over there" . sök lite på nätet så hittar du. | |
| Ingen annan som har gjort jobbet? | |
|
Inga problem, se till att du sänker tändningen -1 grad per 25 hk du laddar på och att du inte - VIKTIGT - trycker på knappen på låga varv på hög växel så att motorn får sega sig upp i varv = kan resultera i att vevstakarna ryker. Sen skulle jag nog inte ladda mera än max 75 hk vid högtidliga tillfällen? MVH/ Qvarnis |
|
|
Tackar! Vi tänkte oss precis runt 75 hp. Räcker gott för att dra en Volvo lite då och då. Ska låta "Nuke-gänget" (www.nukeperformance.com) dra gasen nu till våren. Uppdaterar med hur det gått! |
|
| Volvos behöver du väl ingen lustgas för att "dra" ? :-) | |
|
540 installationer. Direct port: Länk Singlenozzle: Länk |
|
| Länkarna funkar inte.. | |
| Sorry. Min dator som buggar. | |
| För mig gjorde dom det! | |
| Kan man dra Gasen genom luftfiltsröret? Precis innan det ansluter till motorn. Borde vara det lättaste sättet. Ska dra "singelnozzle" så då borde det funka eller? | |
|
är en sån där v8 a för slö eller..:) |
|
| Ne, men vill kunna dra en M5 när jag känner för det... | |
Hans Andersson |
He He kvickt svarat 540Roberts på dom bara...gas är ju kul men är det inte dyrt ? Mvh Hasse... hea |
| Har en svetsfirma som grannar. tänkte be dom beställa en stortub som jag kan ha i deras ställ. Tror man kan få ner priset en hel del. Att fylla på hos någon "trim/styling" firma lär ju kosta hur mycket som helst. | |
| Äntligen en fördel med den där fula kåpan som täcker motorn - den täcker ju även en lustgasinstallation :) | |
|
Väntar fortfarande på om någon har eller vet om man kan koppla in singlenossle direkt efter luftfiltret strax innan "motorn"? Kan man det ska det börjas kopplas i helgen. |
|
| du kan inte sätta det före luftmängdmätaren. | |
|
Är ingen expert alls men det är väl lite att tänka på. -En bra installation har en spärr så att du inte kan dra på lustgas under valfritt varvtal (tex 3500 + fullgas) för du vill väl inte att passageraren ska råka fingra på knappen och "nuka din motor" -Du behöver spraya bensin samtidigt som du sprayar NOS, annars blir det magert och du gör fina "svestshål" i kolvarna för motorns insprutning hänger inte med och kan ge soppa nog. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.