|
|
|
|---|---|
|
Har märkt att jag har envisa vattenfläckar(kalkavlagringar) på glasluckan. Försvinner ej vid vanlig tvätt med svamp, avfettning. Vad ska jag använda för att få bort detta? | |
|
glaspolish, kanske kan funka. eller vet ej vad de heter men på engelska heter det T-CUT e till för lack bara men funkar bra på rutorna med på somrarna när man ska av med flugorna. men men prova |
|
|
Ättika är ett klassikt husmodersknep mot kalkfläckar. mats |
|
| Tack för tipsen. Har ingen roterande maskin dock har jag ättika, provar detta. | |
|
Prova vanligt hårdvax annars, exempelvis sonax. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
de bästa mot vatten/kalk fläckar är toarent de är kalk lösande funkar även mot rost rinningar typ vid nummerskyltsskruvar..Hade bra 13 tums fälgar är tufft |
|
| Prövade hårdvaxet men det fungerade inte. | |
|
prova toa rent får du se 13 tums fälgar är tufft |
|
RoyalShine Sverige |
Testa någon form av sprit eller stark fönsterputs. funkar det så kan du ju alltid vaxa eller behandla glaset med någon form av vatten avstötande medel |
|
Jag ska testa med ättika i helgen. Toarent och sånt känns lite farligt. //Player |
|
|
eller så går jag på med en flaska ABSOLUT VODKA. //Player |
|
|
I helvete heller! Inget alkoholmissbruk hoppas jag!!! ;O) Om du ska använda sprit, så undrar jag om inte bromsrengöring funkar lika bra isf? Om inte annat så funkar nog det bättre,,, så kan du fira med spriten i en grogg istället. Lycka till |
|
|
Varför funkade inte sonax vaxet? Jo, nämligen för det innehåller mest silikoner och annat skit som inte hör hemma på en bil. Folk kan ju lika gärna vaxa bilen med 5-56. Prova polermaskin o en bra rubbing typ lahega 11 eller err-bee. //Jocke |
|
| Jag har inte upplevt problemet, men jag skulle testa samma medel som vi gör ren glashällen på spisen med. | |
|
Jo, rengöring för glashäll brukar funka för stunden, det döljs liksom. men det ligger fortfarande kvar så nästa gång det regnar eller du tvättar bilen syns det igen. |
|
| Vanlig citronsyra är kalklösande. Går att köpa för en billig penning i mat- och färgaffärer. Något starkare borde vara Kalcinex som innehåller fosforsyra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.