AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.709

Snabbaste tid med BMW på Nürburgring

Sida 4 av 4
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Nyss hemkommen från första besöket, inte sista. Mycket trafik och smällar nu i helgen bromsade ambitionerna något. Bästa tid 9.50 BTG. 325 E91. Bilen är bättre än chauffören:)

Mvh
Arese
Bilen är alltid bättre än chauffören, Arese. Om man inte hette Stefan Bellof och körde på 6,26 min. ( 6,11 på trän.). Vi vanliga dödliga får vara glada om vi kan hålla RINGTAXIS tider.Nog så svårt , men inte omöjligt./ Glada minnen, från Msportland.
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Toomas_ Inte sugen på att hänga med brorsan ner nån gång?
Din tid står sig bra än idag. Det är inte många som har så stor erfarenhet av att köra fort på ringen. Det tar ju en hel del varv innan man kan utnyttja prestandan i en snabb bil.

Jag har under senare blivit helt Nurburgring beroende. Fick smak efter första varvet med egen bil för 5 år sedan och sen har det rullat på..... massvis med däck,bromsbelägg,öl och bensin har det gått åt.
Har inte brytt mig om tidtagning under turistkörning tidigare, men jag köpte under året en Driftbox som loggar allt som händer med bilen. Har nu över 80 varv loggade. Efter en liten titt på datan så
inser man hur ruskigt fort man måste åka för att "klockan inte ska gå för fort".

Kul är att man jämföra data med andra och på så sätt få lite aha upplevelser och med det våga köra ännu snabbare.

Mitt mål är att hitta tillfället som gör att jag närmar mig ett 8 minuters BTG-varv. Farten finns..... den ska bara hålla alla dom 20km.

/ John Kjellsson kör BMW M3 GT tunad för ringenåka.
Hur mycket kostar själva körandet på ringen? Är det prissatt per varv eller hur funkar det?

Jag antar att det finns möjlighet att tanka vid banan, men hur mycket kostar det, 15 kr/l? Har man möjlighet att byta t.ex. däck och bromsbelägg om dom tar slut under dan?

Undrar en framtida ringen-slitare=)
852
Sörpan
325xi -02
pebj, här finns det mesta av svaren på dina frågor:

Länk
Länk

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
BMW M3 CSL 2003 Loaded
7:22:9 SportAuto varv. Richard Göransson
6:55 BTG. Richard Göransson

Bara 10 sekunder från BMW GTR med Hans Joacim Stück ;)

Länk

wewewe punkt loaded punkt se
Galet snabbt! :D
Snyggt jobbat Anders med crew!
(Jämförelsen med M3 GTR sätter verkligen tiden i perspektiv)

Mvh,
/Wille
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kul tråd, men det var länge sedan någon postade. Kommer med ett bidrag, dock inget att skryta med. Körde i juni 2009 ett "cruising varv" med min 740iL på 12,08. Varmt var det också, dryga 30 grader i skuggan.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
E38 på Ringen. Respekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.