AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.705

Snabbaste tid med BMW på Nürburgring

Sida 2 av 4
Andersson_CSI och Flayer

Jag kliver in som dommare och ger båda rätt :-) rubriken skiljer sig från texten så ingen av er har fel, eller mer positivt sagt båda har rätt ;-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Thomas P: håller med dig det är en annan typ av körning idag. Många tekniska hjälpmedel och en annan generation förare där många inte blivit tvugna att lära sig gränserna på bilen utan hjälpmedel. Sen har ju folkligheten breddats och det är ju inte fel. 12.35 med Porsche Cayenne S och jag är ingen duktig förare direkt.
Asken
Toomas Pahv:
Mycket intressant frågeställning! Med tanke på att väääldigt många hävdar BMWs förträfflighet runt Nürburgring blir jag förvånad över den otroligt låga svarsfrekvensen. Det känns mer och mer som en tom ursäkt när man blivit frånåkt på motorvägen.

Jo, jag har kört på ringen men tråden kanske inte gäller Volvoägare? Tiden klockade jag inte....kanske lika bra det. :-)

Flåklypa
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Flåklypa, det är lättare att skaffa en bil än att bli en bra förare. Själv har jag aldrig kört någon BMW runt ringen. Däremot klämde jag en Golf GTI 16 V runt ringen på 10.20 år 1990. Utan tvekan hade det gått att sätta bättre tid om inte bromsarna överhettat gravt och nästan fått mig att krascha i Wehrseifen.
Hur många forumanvändare hinner läsa tråden på ett dygn och hur många av dessa har överhuvudtaget varit på Nürburgring, kört ett varv och dessutom tagit tid? Inte så många skulle jag tro.

Själv har jag inte varit där än men ett besök på den beryktade banan är definitivt ett måste framöver. Måste bara skaffa en lämpligare bil först.

Mvh Johan
Nocken.
Jag vet att du nöter en del bana, skillnaden är att du inte snackar högt och brett om det. De som skriker mest om "ringen" är nog de som förmodligen aldrig kommer sätta sin fot där.
Tomma tunnor skramlar mest är ett gammalt favorit-ordspråk. :-)

Flåklypa
Förresten. Avser tiderna BTG eller ett fullt varv?

Flåklypa
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Har aldrig varit på ringen men skulle gärna åka ett varv eller två. För min del så skulle jag troligen åka som Kalle, men så fiskör jag också automatlåda.
Toomas Pahv:

Är din tid BTG elr uppskattat fullt varv? Snabbt hur som helst!!

MVH/ Qvarnis
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Flåklypa, visst har du rätt i att tomma tunnor skramlar högst.
300
höfläkt
535daT -05
När jag började åka i BMW klubben var du en guru Toomas. Du var snabb och du åkte mycket. Både här hemma och där nere. Men med tanke på hur du formulerar dig och den attityd du verkar ha till forumskribenterna och BMW av dagens årsmodell kan jag inte låta bli att undra om den inte är du som är av banan, och har varit det ett tag.
Ta det med ro - alla är inte som vi.

Mvh Stefan. 8,09-8,10 BTG
Skryt, det kallar jag ge mig en bil osv. Ingen människa i världen kommer att gedig den bilen bäste hr Hjort. Du får nog göra som jag och de flesta andra. Gneta ihop slantarna till drömbilen själv. Vill du ha fri bana så anmäl dig till en förarkurs. Du får garanterat en ensam runda på banan. Avslutningsprovet. Har du tur och är morgonpigg och hänger på låset kanske du kan få fler.L YCKA TILL!/ Föredettingen.

mrMPOWER
Lustigt att vi människor skall hålla på och leka spermier genom livet. All form av idrott verkar gå ut på detta sorglustiga beteende. Nä, det är inte så noga vem som är snabbast! Den som har mest kul och plockar stilpoäng samt vågar vara ovanligast vinner. En tjej i en ford transit som spöar porche bestyckade lönnfeta direktörer och skumpa sputande ferrari aristokrater är en solklarvinnare i min bok...

Dessutom så har vi BMW åkare inte tid att åka runt i ringen i jakten på våran svunna ungdom. Vi är alldeles för upptagna med att att kolla upp mätarställningar, fäktas med arbetskamrater, kohandla med med tandguld och mattor och ringa runt till olka försäkringsbolag. ;)
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Det finns en sak till som vi BMW åkare gör, vi skriver inlägg i autopower...

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det är inte heller gratis att åka ner till nürburgring och köra, det kostar en och annan krona/euro....

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Frazze, Det är värt varenda krona!

Jag har kört 8.55 med en M3 GT på gatdäck.
Men de fem gångerna jag varit nere efter det har jag inte tagit nån tid.
Det påverkar inte körningen direkt positivt att ha en klocka att köra mot...
300
höfläkt
535daT -05
Men frazze, du bor i skåne, har närmare till ringen än de flesta av oss, kan bo på vandrarhem för att kapa kostnader mm.
Det handlar då om bensin, färja och varvkort. Du har skrivit i flera år på div forum att du planerar att besöka ringen.
Jag blir förvånad över att du aldrig lyckats med mer än att skriva om det! Du åker tre bilar varav två nöjesbilar. Under dessa år borde den inte vara så svårt, om du nu så gärna vill, att spara ihop till denna utflykt.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Tummarna har fastnat mycket hårt på helt fel ställe, eller ngt! :)

Jag har varit därnere en gång, men inte kört där, så då räknas det ju inte....

Och en gång var jag på väg dit men kom aldrig så långt :/

Jag har iaf åstadkommit något lite mer än att bara skriva en massa....

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
Min gamla tid avser ett fullt varv. Men eftersom det är svårt att köra sådana nuförtiden är BTG-diton välkomna. Borde inte vara så stor skillnad? / Gubbtyjven.

mrMPOWER
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vad är BTG?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.