AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.706

Snabbaste tid med BMW på Nürburgring

Sida 1 av 4
Hej, vore intressant att se vilken tid du åstadkommit på Nordslingan. Tid, år , bilmodell. Själv klockades jag av hustrun till 8.39 med M3sportevon år 1992. Ensam på banan( uppkörning BMWs förarkurs.

mrMPOWER
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Lär ju inte vara många som slår din tid Toomas...
Man har ju hört historier från många håll med stor beundrarn för dina prestationer... och jag är också imponerad.

/Jonas
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
11,25 tror jag det var senast. Inget att skryta med, men jag är rädd om bilen och mig själv:-)

Kunde nog ha slipat den tiden om jag inte snurrat av i karusell med farsgubbens bil:-(

*BAWORAK*
Herrejösses!! Finns det inga som gillar att köra sin BMW längre?Varför överhuvudtaget sälja Motorsports produkter idet här riket.Opelbilar och japanlimpor borde duga lika bra att glassa i utanför korvmojen. Hänger du på konstgjord andning plus 30 tumspuckar kanske du till och med blir värst i byn.. Vad gör ni i era M3or, M5or Alpinabilar etc?/ Den körglade.

mrMPOWER
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Vad vill du bevisa??? Att du är bäst eller??? Ge mig en likvärdig bil och ensam bana så ska jag slå din tid...

hjorten
Jag har nog fartrekordet med en 523iM mellan Hohe Acht och Adenau på allmän skogsväg. Blev jagad av en Audi S4 och två bågar. Jag hann blinka och säga sockerkaka så vart vi framme. ;) För övrig så ansåg jag att min vardags E39 inte platsade trots full imolaröd M5 mundering. Fast jag har reviderat detta efter jag såg TopGear avsnittet där Sabine smiskade runt en Ford Transit disel strax över 10min. Finns att beskåda hos video.google.com för övrigt. Sök på Ford Transit en Nurburgring.
Har bara varit i tyskland 1 gång och då var jag snorpackad, så nån bilkörning vart det inte.
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

he he..PowerMack den videon var cool på transiten..Toomas dina 8.39 verkar slött mot straxt över 10 sek för en Ford Transit diesel.Finns att se här..Länk
Jag är förövrigt inte någon som skryter,men jag har kört en trimmad 2002 från helsingborg-kristianstad c:a 10 mil på 25 min,och då var det trafik på vägen (1987) 3 vittnen i bilen så jag fick ta det lite lungt så dom skulle överleva...

hjorten
Är inte ute för att bevisa någonting. Var bara nyfiken på hur utvecklingen sprungit iväg sen min aktiva tid. För tusan jag talar om förra seklet. Både bilar däck och förare borde ha utvecklats med hästlängder sedan dess. Förstår inte varför Hjorten känner sig så trampad på tårna. Hänger du utanför korvmojen med din M3CSL?? Varför skulle denna fråga vara mer kontroversiell än den om vilken maxfart du kört?/Fatta noll.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Toomas: blir lite nyfiken på var du hittar hjortens M3 CSL nånstans?? Och utan att ta åt mig så får jag en känsla av påhopp.. Ge tråden någon dag till så kanske det kommer en tid som matchar din. Är ganska säker på att det finns väldigt kompetenta förare som gömmer sig på detta forumet.

Diesel-räsern
/Rickard
verkar finnas ett säkert ställe där man inte finner Hjorten och hans polare, Nürbugring. Däremot hoppas jag liksom du tarzan325 att det kommer intressanta varvtider från bilförarens Mecka, Konstigt vore väl annars./ The old man.
Min bästa (och ända) tid på Nordschleife uppskattar jag till 15-20 minuter (glömde ta tiden). Blev endast omkörd två gånger på hela varvet. Det hade precis ösregnat så alla MC-dårar stod och gömde sig under taket vid Grüne Hölle.

Det gick väldigt brett stundtals, och då vågade jag ändå aldrig stänga av ASC+T. Hade iaf tid att njuta av omgivningarna när jag värdigt kryssade runt.

Vilken bil var detta då? 740iA -95

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Någon som vet i vilket avsnitt Top Gear kör denna Ford Transit? Skulle vara roligt att ha nämligen även om man kan kolla på google.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
8.39 är en mycket bra tid, det är bara att gratulera!! Om det var 1992 så är det väl hela varvet (-200 meter), inkl hela långa rakan, ej btg?

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
bmw x5 lemans v12 är nog snabbast bmwn tror jag.

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
länken.

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Flayer:
Frågan är vilken din snabbaste tid med en BMW runt ringen är och inte vilken som är den snabbaste BMWn runt ringen.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Jag har aldrig kört på ringen tyvärr så jag kan inte bidra med någon tid. Hoppas dock på att jag ska ta mig ner i vår och testa den beryktade banan.

Hjorten
Lite lustiga inlägg av dig tycker jag. Du säger att du inte är någon som skryter men i båda inläggen vill du påvisa vilken duktig chaufför du är ;-)
Om inte det här är skryt vet jag inte vad ;-)
"Ge mig en likvärdig bil och ensam bana så ska jag slå din tid..."
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
okej my bad.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
"Snabbaste tid med BMW på Nürburgring"

Tolkar jag som det men ändå !?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.