AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.447

Adapter M3 E46/GT2 ok?

ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Någon som har adapter eller ritningar till en sådan, för att montera GT2 6-kolvsok på M3 E46? Har tänkt att använda 355mm skivor alt CSL skivor. Finns ju flera på forumet som har använt dessa ok så någon borde ju ha ritningar?!

Mvh Evers

///M
En kompis till mig har nog en uppsättning liggandes. Skicka ett mail till jf@zatzy.com för info.

MVH / Jacob
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
ingen annan.. det borjar bli ont om tid.. kommer anvanda 355x32 race skivor och inte csl skivor..

mvh evers
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
någon måste ju veta eftersom det är flera som gjort denna operation.. har mätit och klurat i timmar men får det inte att gå ihop, oket får helt enkelt inte plats..

Så alla tips och förslag är varmt välkomna. Har mailat jf@zatzy.com men ej fått svar..

Mvh Evers

evers_racing@hotmail.com
Tel: 070-8845236
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
ingen som kan hjälpa mej att komma i kontakt med någon som vet??

mvh evers
Kanske Per Ericsson som bl a säljer Movit?

per@alltombilen.com
Länk

/RS2
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
mailade honom tidigare ikväll och hoppas på svar imorgon..

Hade inte då gt2 ok med csl skivor på en m3a förut eller minns jag helt galet?!

mvh evers
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
jag har byggt bellsen med samma offset som orginal skivorna, så det borde bara vara att kopiera en sån adapter som flera uppenbarligen har och bredda den + 5mm för att kompensera för den störe skivan..
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Hej, vad är problemet egentligen med att göra adaptern? Det du är ute efter är väl en sorts 90 graders adapter eller? Vet inte exakt hur GT2 okens hålmönster ser ut, men har gjort ett antal adapters till GT3 ok och andra.

Tar oket i fästöronen på navet?
Eller tar bromskölden i?

FInns en kille på blocket som har en blå M3 e46 med CSL skivor och GT2 ok. Han kan du nog ringa och fråga...

ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Oket tar i fästöronen på navet, och flyttar man ner oket så det går fritt från dom så tar det i bärarmen. Även bromskölden tar i men den har jag klipptbort en bit av.

Den blåa m3an med gt2 ok är såld för nån vecka sen och han verkade inte veta hur dom gjort eller vem som gjort det och han hade inga ritningar..'

Mvh Evers
Lo
506
LotecM3
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Kan du visa med lite bilder på baksidan av navet så kan man se vad problemet är.
Men det kan ju vara att folk har modifierat fästöronen, eller fräst i själva bromsoket för att få det på plats. Eller så får du ha större skivor så att oket kommer längre ut från fästöronen.

ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Jag har nu fräst av lite gods från fästörona, så nu tror jag att det ska få plats, det är på håret men det borde funka nu. Ska tillverka adaptrar imorgon så då får vi se om det funkar.

Funderade på att byta skivor men insåg att det skulle bli rätt dyrt, nya 380mm skivor + nya bells = dyrt :) plus att det kändes onödigt när man redan köpt allt. Sen skulle det förmodligen inte få plats innanför hjulen, så då skulle man åkt på att köpa 20" hjul alt andra 19" med större innerdiameter.

Återkommer när adaptrarna är klara..

Mvh Evers
Lo
506
LotecM3
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

evers:
Har du tillgång till CNC fräs?

ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
inte jag personligen, en kille i ludvika sköter legotillverkning åt mej. Han har tillgång till det mesta inom svarvning/fräsning.

mvh evers
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.