|
|
|
|---|---|
M3LiM\\\ |
Det är så att jag funderar på att köpa ett sportavgassystem till min bil, mest då för att jag vill att den ska låta lite mer och sportigare. Det system som för närvarande verkar mest intressant är ANSA, vilket är lite billigare än t,ex Supersprint som iofs. är rostfritt, men det är inget krav med tanke på att bilen bara kommer att rulla ca 1000mil om året. Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av ANSA: s system och då vet ifall det ger ett sportigare ljud än orginal??? tackar på förhand för alla svar!! |
|
Min erfarenhet av ANSA är följande: Köpte en ANSA sportljuddämpare till en Citroen i Oktober 2000 och i slutet av Januari i år så var jag tvungen att byta ut den eftersom den var helt sönderrostad. Ljuddämparen höll ca. 1300 mil! Som du säkert förstår så köpte jag inte ANSA den här gången. Mvh, Steaman |
|
|
ANSA låter rätt ok. Lite lite kanske, men då gillar jag mycket ljud... Kvalitén är väl inte allt för imponerande som steaman säger. Kiip Spiiding! |
|
M3LiM\\\ |
Det låter ju som at man inte bör satsa på ANSA enligt er. Ni har inte några förslag på andra sportsystem som inte ligger uppe i 7kkr:s klassen, utan är lite billigare???? |
| Avgasteknik i Uppsala - verkar kunna anpassa sig till de flesta budgetar.... | |
|
Min kompis har simons system till sin M3 E36. Låter bra och verkar hålla! Har även simons på min golf vr6. hans system har gått 1500 mil och mitt har gått 2400 mil... inga problem.. testa det..! |
|
|
Min erfarenhet av Simons är ungefär samma som ANSA. Mina Simonsdämpare har brunnit ut på 1 år ungefär, dvs det ljuddämpande materialet i dämparna har brunnit upp = betydligt mer ljud. De har dock inte rostat upp. De håller säkert lite längre om man kör som folk... Kiip Spiiding! |
|
|
Hej, Jag har Supersprint på min. Ljudet är perfekt! Dock lite mesiga utblås. Tidigare hade jag K&K utblås i aluminium och stora som petflaskor! Kanonsnyggt. /foo |
|
|
Jag är en av de lyckliga få som har ett Hamann sportsystem. Helt underbart ljud, varken för högt eller för lågt. Så om du vill investera lite extra pengar i ett sportsystem som är rostfritt så rekomenderar jag Hamann. Ett stort plus för de snygga slutrören med Hamann-loggan ingraverad. :) Fullt ös, medvetslös! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.