|
|
|
|---|---|
| Hver gang jeg starter bilen så kommer lyden på med instilling av all lyd fremme og til venstre. Jeg har følgende MID:Länk Den lokale BMW forhandleren sa at da var det noe galt med denne. Jeg har fått tak i en brukt, men det er likt enda. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Når jeg slår av og på radioen med bryteren, så virker det normalt. Virker som en memory ting, det blir liksom resatt ved å vri på tenninga. NB! Radiokanalene blir ikke slettet + at det er orginal bmw kassett/radio. | |
|
En okunnig BMW-handlare verkar det. MID-panelen har inte så mycket med själva stereon att göra, endast manöver och display osv. Själva radio/spelare/förstärkare sitter ett steg högre upp under den öppningsbara luckan. Det är inte ovanligt med det fel du beskriver på årgång 96-97. BMW reparerar inte eller erbjuder manualer osv, det blir att byta själva stereon. Du kan ev. ställa fader och/eller balans ett steg från mittläget så brukar just dessa värden hållas kvar i minnet. Det är värre när volymen drabbas. FP |
|
|
Takk for raskt svar. Må prøve å få tak i en cd spiller å erstatte med da. Hvis noen har en liggende så er det bare å si ifra. Når det gjelder lyden så er den slik at den går på høyeste volum, så det er litt irriterende. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.