AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
676

Söker tips efter motorras!

Hej!

Köpte mig en BMW för ett halvår sedan, en svensksåld bmw 328 -99. 8800 mil på mätaren. Har varit helnöjd med bilen tills nu. Dessvärre har en av cylindrarna av okänd anledning gått torr. Demonterad topp av Lindholms (Bmw) i Umeå. Bågfilsspån i hela motorn och skurna kamlager... Blocket sitter kvar i bilen, men det är nog inte mycket att hänga i julgran efter detta heller. Deras tips var att byta motor.
Tänkte att mina chanser var bättre om en bmw firma demonterade utifall det skulle visa sig (mot all förmodan) att det var nått fel från fabrik... När jag skruvat en del sen tidigare, är tanken att en motor renovering alt. mont. av en annan motor ska göras på hemmaplan.. Även om motivationsnivån är grymt låg.... Har ni några tips? Vart hittar jag en pålitlig bildemontering?
Ber om ursäkt för det långa inlägget. Tack på förhand!

Le
636
LeeRoy
328 -99:a
enklast å billigast är nog byte motor på hemmaplan. renovering har alltid en tendens att skena iväg.

köper du en motor på en bildemontering se till och få funktionsgaranti.

riktigt surt det som hänt på en såpass ny bil som inte gått långt, lycka till.

Min förra pärla :-)
Länk
jobbar själv på en demontering och självklart så är det garanti på grejerna.
brukar vara allt mellan 3-6 månader beroende på vad det är.
och som Leeroy säger så tycker ja att du ska byta motor själv. är ju svinigt dyrt att lämna bort det och har du mekarvana sen tidigare så ska det inte vara nått problem.
Tack för svaren! Tror att det får bli så, ska höra efter på bildemo i uppsala om dom har nått.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.