|
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Hejsan! Vad kan man begära för en 3,5 l M30 motor som har suttit i en M535:a -87? Motorn har "gått" ca 7000mil. Bilen "fick" den motorn fabriksny -96(Kvitto på allt). Någon som har en aning vad man kan begära? Tacksam för svar... Mvh: Tompa |
Gemini__ |
Keine ahnung?? |
|
En grov gissning är 6-7 tusen Mr C |
|
| Skrotarna tar 6-7000tusen för en m30 b34/b35 med ca 200000mil så jag tror dom tar ca 10000:- för en sådan motor.En sak som skrotarna inte skickar med när man handlar av dom är styrboxen, den ligger på ca 2000-4000:- hos dom. | |
| Vad kostade motorn när den var fabriksny -96? | |
Gemini__ |
Hej igen! Den kostade ung. 45000:-. Utan att kika på kvittot. Totala summan blev drygt 52000:- då inkl. ny koppling samt vattenpump. Kvittor sitter i en pärm, som jag tyvärr inte hittar för tillfället. =) Var lite skeptisk när jag köpte bilen(år 2000) p.g.a. motorbytet. Tänkte väl att den var hårt körd och sliten förövrigt. Men det var ingen fara, ringde å snackade med verkstan som utförde arbetet. Allt var ok. De/han kom ihåg bilen, berättade att den såg välvårdad ut då han hade hand om den. Det var förövrigt den första ägaren av bilen, som lät byta motorn -96. Styrbox har jag, allt e komplett...bara bilen som motorn sitter i som e defekt. Samt oljetråget som har en liten spricka. Ha´re gött!! //Tompa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.