|
|
|
|---|---|
|
Har aldrig egentligen tyckt att det har varit nåt fel på min låda, den har aldrig haft en tendens att slira på backen och står still i neutralläge. Jag läste i mekguiden att en av felsymptomen på plastkuleproblemet var att den slira på 1ans växel. Har aldrig märkt nånting av det utan tycker att man får gasa till lite extra på automatbilar i starten. Men ikväll så kom jag på en smal väg med branta dikeskanter, det var riktigt halt och två bilar låg redan i diket. Jag kände att den reagera knappt på styrningen och börjar bromsa försiktigt. När jag väl fick stopp på bilen och stod stilla så kände jag hur bakändan gled ut mot diket och åkte ner i en snövall, det var riktigt glashalt som luta ner mot diket. Efter en massa skottande av snövallen och sedan var jag tvungen att ringa efter en bil till som skulle hjälpa till att dra upp mig. När jag satt i bilen så låg tomgången på ungefär 500v/min sen släppte jag bromsen och hjulen var låsta mot snön, jag gasade sakta uppåt och inte förns vid 1200v/min så spann det. Tycker den borde börja spinna direkt när jag släpt bromsen eller är det så att den slirar på 1an? visst det kanske var en extrem situation men tyckte ändå att det kändes konstigt //Per | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.