|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en 318i 88 som är svårstartad o drar en massa soppa har bytt en massa saker som stift fördelarlock o rotor o olja o filter o jag har kollat upp en massa saker som spjällkontakten till gasspjället så att den klickar som den ska jag har dessutom kollat efter ärjade kontakter överallt o grejat men jag får den inte att gå som den ska i alla fal är det nån som har nån ide??? | |
|
Är kompressionen normal? Nisse |
|
| motorn har bara gått sjutton tusen mil så det borde inte vara några bekymmer | |
|
Det låter precis som min 318 då. Kanske är en sjuka ? 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Har motorn körts med för tidig eller sen tändning, för varma tändstift eller gått med för mager bränsleblandning behövs det inte så många mils körning för att bränna avgasventilerna. Men kanske tempgivaren är trasig och lurar databoxen att tro att motorn är kall hela tiden. Nisse |
|
|
Är det samma givare som mäter värmen i bilen, allså tempmätaren? För ibland håller den på och rycker lite när man gasar när den är kall. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
| temgivaren är det inte jag har bytt både den till mätarn o den till motorn | |
|
Om du tror att kompressionen är normal och motorn får mycket bränsle men ändå är svårstartad, då måste det alltså vara störd eller klen tändning. Nisse |
|
|
Nu har jag bara en 5-serie men ändå en -88. Jag hade samma symptom på min. Drog en massa soppa och var svårstartad om den stod över natten. Detta visade sig senare vara att spridarna läckte. Jag hade även förhöjd tomgång - pga det kraftiga bränsleintaget som naturligtvis orsakades av spridarna! Hoppas jag kunnat bidra med något... |
|
|
leszek: det kanske ligger nåt i vad du skriver. För har min bil stått still några dagar så startar den direkt för de mesta.' 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.