|
|
|
|---|---|
|
Ungefär hur mycket kostar det att byta dämpare och fjädrar fram på en 518 -89? Ringde den lokala bilverkstaden han påstod att det skulle kosta mig 6700 kr vilket låter väldigt mycket? | |
| Skrev fel. Är av årsmodell 87 | |
|
Är ett mycket enkelt jobb, men lämnar man in det på verkstad så kan det säkert kosta som du säger. Det enklaste är att köpa begagnade fjäderben med dämpare och allt och byta. Mycket hjälp finns att få på Länk om hur du går tillväga. /Jesper |
|
|
Jobbar du som svetsare borde du klara det själv utan större mankemang.. Är inget avancerat mek. Räkna med kostnad för delar på cirka 2000:- och uppåt. M V H Johan |
|
|
LTK: Hur vet du att jag jobbar som svetsare? :) Men 6,7k på verkstad är inte konstigt? |
|
|
LTK: Kom på det ;) Men är själv inte mycket för att meka. Helst inte i ca 20 minus grader >* |
|
|
Jag hade gjort som J.Dredd tipsar om. Fixa kompletta beg. fjäderben på skroten och byt hela klabbet. Jag fick ett fjäderben komplett på skroten för 200:-. Sedan är det dölätt att byta. Bara att lossa tre bultar (under hjulspindeln) som håller framvagnsstagen. Sedan lossar du stabilisatorstagen, ett litet smalt stag som du ser direkt när du tar av hjulet. Sedan lossar du muttrarna i motrorummet och voila´ fjäderbenet är löst! Glömde att du från början måste lossa bromsoket men det sitter bara med två bultar. Akta bara bromsslangarna när du viker bort oket. Hela denna operationen tar max en timma så det är faktiskt snabbt fixat. Men jag förstår om du inte vill göra det i -20... Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
| 6700!!!!! inte 1 april än eller? svinpris! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.