AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
611

525-93 som ej startar...

Har lite frågor ang en 525 som ej startar. Den går inte en igång på gas, så jag misstänker skarpt att det är någon form av tändningshaveri.. Sitter det nån form av vev/kamaxel givare som kan lägga ner? Tändspolar motsv? Bilen funka fint till den en morgon valde inte mer gå igång. Har gått över alla kontakter så att de är fräscha..
Finns det nåt typiskt 525 med M50motorn som packar ihop? Har nog så jag kan låna delar att provbyta med, men allt som spar tid är positivt med tanke på väderlek..
/Mecken.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
spänning i batteriet är viktigt, annars brukar lmm vara det första som lägger av. har du gnista? bränsle fram? tändspolarna brukar också gå sönder, men inte alla 6 på en gång! har hört att det skall sitta nån givare på kam(har ej kommit så lång än på min,( den går fortfarande hyfsat för det mesta) men lägger nog av helt snart verkar det som!
LMM var ju en första misstanke, men borde inte eländet gå igång på limp-home motsv? Jag får väl göra en noggrannare kontroll av gnistan, men om varken spridare eller gnista funkar, har de då som på många andra system en gemensam givare, dvs den du nämnde på kamaxeln?
Är lite ny på just BMW, så deras komponentstruktur är inget jag har i minnet...
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
min gick då inte på nån limp home när den var sönder, bytade lmm till en beg, men den verkar inte vara riktigt hel den heller, men den går att köra med iallafall, nåt som är väldigt viktigt med är friska tändstift även om dom ser bra ut kan dom göra så bilen inte startar, kan ju ha blivit sur med, om gnista finns, och stiften är sura, ta av stiften och säkringen till pumpen och kör den torr, i med nya stift och starta. det där med givare har jag som sagt hört nåt om, men precis som du så hindrar vädret mig från att meka! kör nog med min tills denn stannar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.