|
|
|
|---|---|
|
Hej entusiaster! Jag undrar om någon här på forumet vet om någon svensk klubb för entusiaster och ägare av E-30 cabbar? BMWCS har ju inte någon sådan sektion vad jag förstått. Vill även rekommendera denna sida som handlar om just E-30 cabbar Länk | |
|
Vet inte någon klubb för just E30 cabbar - du kanske skulle ta o starta en själv?:-) /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Det var en väldigt fin bil du hade! Tycker själv bra om de " nakna" bilarna. Kromet på stöt fångarna...När faceliftades de bort? |
|
|
Alla vi E-30 cab entusiaster får väl se till att vi blir lite aktivare och deltar på klubbens träffar osv så att vi syns mer....:-) Mats BMW CS #5847 |
|
| e 30 cab är väl en av dom snyggaste cabbarna någonsin, har diggat dom ända sen beverlyhills och kellys bil! eller var det donnas? ja corvetten är väl inte helt fel heller, men det är en annan sak! | |
|
@Ravanelli; Tack tack - den e inte så dum:-)))) Lägg upp lite bilder på din egen, vettja! När det gäller facelift, så kom den inte förrän -91 på cabbarna. Personligen föredrar jag helt klart de innan faceliften - en smaksak, förstås... /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
E30cabbe: Är det verkligen kromade stötfångare på en 89-90:a ? Det blev ju andra baklysen och annat det år som du säger ...men stötfångarna? t80196: Håller med dig...klart vi måste synas! Ska vi börja med Mantorp Springbreak? 6/5 ! dd: Den håller på att bli tidlös!! Kommer aldrig att sälja! |
|
|
@Ravanelli Uppgifterna är hämtade från experterna på siten du länkar till. Kromat var det fram t.o.m. -90 Vad gäller -89:orna, så e de ju bara att kolla på hans; Snyggt krom.... /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Ändrar lite i mitt inlägg: "Vad gäller -89:orna, så e de ju bara att kolla på "t80196":s bil; Snyggt krom...." ska det ju stå.... /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Det var verkligen snyggt krom..... t80196: Din bil är också väldigt fin! Gillar barnstolen som du satt dit! Min dotter älskar åka cab! |
|
|
Min snart 6-åriga tjej är den största bromsklossen när det gäller att byta ut cabben mot en E24 635 som jag väl egentligen tänkt göra inför sommaren... Min 2-åring tycker inte det är lika fräckt när det blåser i huvet:-) /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Ravanelli: Tack för beröm, du är väldigt observant....barnstolen (och egentligen bilden också) tillhör förre ägaren, hann inte ta några egna bilder innan den blev avställd i höstas. Mitt problem är att min dotter (23) alltid kommer att vilja låna den..... Mats BMW CS #5847 |
|
|
t80196: DET....är ett STORT problem.... :-) Det som hag gillar med E30-cabben är att det även är trevligt att åka uppcabbat...dessutom så faller linjerna med det sluttande taket verkligen på plats. När ni retuscherat bort nummerplåten på bilderna ...använder ni er av photoshop då eller något annat program? Hur gör vi med klubb? Tar man kontakt med BMWCS...någon som har kontakt med den klubben...är ej medlem själv ännu. |
|
|
Jag gör det i paint - inte så himla snyggt kanske, men det duger.... /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Ravanelli: Börja med att bli medlem i BMWCS! Jag är medlem. Var sen lite aktiv och delta i träffar och möten och luska runt om det finns nåt övrigt intresse. Det brukar dyka upp en hel del E30 cabar på träffarna. Skall jag vara helt ärligt tror jag att intresset för en separat klubb enbart för E30 Cab är tämligen måttligt. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Är på gång att bli medlem, Tror dock att intresset kommer att öka ju äldre bilen och för all del även förarna blir... se 02:orna, E28:orna osv. Problemet med oldtimersektionen är ju spännvidden på bilarnas ålder....för mig betyder inte barockängeln någonting medans från 02- tiden så känner jag mycket för bilarna. Tror det fungerar så. De som är tjugo år yngre än mig har inte alls samma känsla för dem. Deras intresse startar kanske någonstans vid e28- E30 eller ännu senare. Tror även att om man drar lite i tråden på detta forum så dyker nog upp lite fantaster under stenarna precis som du och jag.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.