|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Fick 28200 på en förfrågan om en 330 XD -04, bor i Sthlm. Tydligen har dom bättre priser om man bor söderut i landet. | |
|
För helvete grabbar! Håll er borta från försäkringsbolaget Sveland har jag ju sagt. Låg premie ser jättebra ut, det tyckte även jag. MEN, när ni sen råkar ut för en skada så får ni inte ett öre. Tänk att smasha bilen och sen få veta att man i princip har kört oförsäkrat fast bilen har varit helförsäkrad hela tiden. Hur fan löser ni det? I mitt fall var det "bara" 40000:- vi snackar om. Dessa 40 lakan måste ju tas någonstans ifrån om inte försäkringsbolaget gör det. Tänk för helvete till en gång till. Det är precis som Biltema, man får det man betalar för. BMW Originalförsäkring var 180:-/månad dyrare, men dom hade tagit skadan rakt av har jag fått veta. Sen samarbetar inte Sveland med auktoriserad BMW-verkstad heller, inte i mitt fall så reparationen blir inte i BMW-klass heller. Så för helvete, tänk efter en gång till. Din bil är värd ett bättre försäkringsbolag än Sveland. Sveland är ett bolag för bönderna nere i skåne. Traktorer och skördetröskor... knappast där man ska ha sin BMW försäkrad. Nu är ni varnade. Tror ni mig inte så teckna gärna försäkring hos Sveland. Men jag vill inte höra nåt bitchande sen när det smäller till och kostar pengar. |
|
|
Tacksam för tipset om Svealand, för min del var det inte angeläget där ändå. Jag fick bästa pris för 330 XD 2004 från Dina försäkringar mälardalen, 6674kr, har någon erfarenhet av det bolaget? Sökte men hittade bara ett inlägg angående dom. Ringde upp även BMWs märkesförsäkring och fick hela 15500kr där. Som mest fick jag 28200kr hos just Sveland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.