|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är helt klart billigt.. betalar 5000 per år, men får man problem är det värre. Det är outsourcat till Sverigeskador Motor AB. Det som är bra är att det är samma person som man pratar med varje gång, men det är svårt att få tag på henne.. Informationen på hemsidan är riktigt dålig och dem verkar ha tagit bort all information angående motorförsäkringarna. Blev uppdragen av en bergare efter att ha kört fast i snön för 2 månader sen. Då funkade inte telefonväxeln på försäkringsbolaget så det var ju bara att ringa bergaren direkt. Sen vart det problem med betalningen så det kom hem en betalningspåminelse till mig! för att försäkringsbolaget inte betalat till Assistancekåren i tid.. Men billigt är det och dem har ju tagit på sig kostnaderna hittills, så står man ut med lite krångel (är säkert mer eller mindre med alla försäkringsbolag) så är det klart bra! |
|
|
Hittade vilkoren till slut! ligger lite i skymundan Länk |
|
| Lät ju som ett hopp i försäkringsmörkret det där, men när jag ringde fick jag ett pris som låg i mitten av vad de stora drakarna tar. Tennant, LF billigast med 12k för min bil, Sveland vill ha 18k, TH vill ha 22k. | |
|
Hej, AKTA ER FöR Sveland Försäkringar, Ni kommer inte få en spänn, har en Nissan 350ZGT -04 jätte bra med billig Försäkring tänkte jag, blev av med mina handsmidda fälgar och högprestanda däck samt skador på bilen for ca 70k i en mån sa dom att verkstan och polisen inte hade skickat pappren, så en dag fick jag beskedet att "Du kan få 28k vi är ett liten bolag och vi har inte råd med dom pengarna som du ska ha" Dom vill bara ha Era premeier, men när skadan e skedd e ni f***. mvh Dan |
|
|
tack mannen, misstänkte nå sånt. man ska hålla sig till stora bolag!!! Enbart stilrent!!!! |
|
| så tennant är billiga oxå? | |
yttryck |
de var billiga ! har min 328: 96 försäkrad hos dom. betalade 7680:-/ helår helfärsäkring, ny premie 10220:-,, dom har höjt med 25%,, hutlöst... |
|
Yes. Tennant höjde min premie med över 2000kr/året. Dom påstog att dom hade räknat in BMW 540 i fel försäkringsgrupp när jag teckande min försäkring. Jag har nu bytt till Orginalförsäkringar som var det klart billigaste alternativet och som dessutom garanterar att bilen lagas hos aukt. BMW verkstad om något skulle hända. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
kollade runt bland f-bolagen till 325:an (e30) och fick följande resultat för trafikförs/helår: T-Hansa: 4603:- IF: 3940:- Tennant: 3100:- Länsförs: 3174:- Folksam: 2800:- DINA: 2208:- Skiljer en del i % sett... |
|
| DINA? | |
| Aggro:Att verkstaden inte skickat in "sina" papper kan de knappast beskylla dig för, att stöldanmälan inkommer till försäkringsbolaget tycker jag faller på dig. Skulle inte köpt deras vals om "litet företag, har inte råd", det finns regler/villkor för försäkringsbranschen, dvs hur du skall sköta dina åtaganden resp de sköta sina,läs försäkringsvillkoren! Dessutom är de säkerligen återförsäkrade på ett eller annat vis. Vid en ev konflikt kan man säkert gå vidare med konsumentsombudsmannen eller liknande. Om det inte är försent i ditt fall skulle jag rekommendera att du försöker se till att du får den ersättning du har rätt till, du får sätta hårt mot hårt helt enkelt, med rent mjöl i påsen kommer du få rätt till slut. | |
|
Cruser: Länk |
|
|
"Hej, AKTA ER FöR Sveland Försäkringar, Ni kommer inte få en spänn, har en Nissan 350ZGT -04 jätte bra med billig Försäkring tänkte jag, blev av med mina handsmidda fälgar och högprestanda däck samt skador på bilen for ca 70k i en mån sa dom att verkstan och polisen inte hade skickat pappren, så en dag fick jag beskedet att "Du kan få 28k vi är ett liten bolag och vi har inte råd med dom pengarna som du ska ha" Dom vill bara ha Era premeier, men när skadan e skedd e ni f***." "handsmidda fälgar" Haha, det skulle jag vilja se. |
|
| kolla med aktsam,se dom är billiga men försäkrar bara svensksålda bilar | |
|
AKTSAM FÖRSÄKRAR INTE BMW 528 schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
| har 528 för stor motor? | |
|
den e för dyr helt enkelt. dem klassar det som lyxbil, inte deras sätt o jobba. enbart enkla bilar. Enbart stilrent!!!! |
|
|
Aktsam är ett dotter bolag till Trygghansa och som redan är skrivet bara motorsvagare enkla bilar är Aktsams ide medans då Trygghansa tar hand om alla bilar! Mpower |
|
|
Kolla efter nya bolag. Ploppar upp ett och ett annat på markanden som erbjuder förmånliga priser. Mv. Matte |
|
|
Ja för helvete grabbar, akta er för Sveland! Låter jättebra när man ska teckna skiten, men du får inte en spänn när det väl händer nåt. Jag får ta hela skiten via hushållskassan. Lagom kul... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.