|
|
|
|---|---|
| Växelspaken glappar. Någon som vet vad som kan vara fel? E lite jobbigt att köra får växlarna är svåra att få i. | |
| ska visst vara en plastlagring i botten på spaken som blir slut efter ett tag. Byt den , Vit tror jag den är. | |
| okej. ska ta kolla de då. e de sjukdom på e30 eller? | |
|
kolla på den här sidan.. Länk på min bytte jag nummer: 4, 7, 8, 11, och 14...blev som en helt annan spak efter det ;) ha lite tålamod bara, det sitter väldigt trångt till nästan uppe på växelådan...tog ca 4 timmar att byta för mig och då hade jag två erfarna mekanier till hjälp också |
|
Anthrax |
Tänk på att nummer 2 på listan också bör bytas. Jag kommer att pressa in en brons-bussning där när det blir dags att montera short-shiften. |
Niclas.S |
Haha, jag byte precis mina bussningar i växel-länkaget. fast jag hade den tidiga modelen av växellänkage så det var bara ett par plastbrickor, metalstaget, t-korset mot växellådan och nylon ringen i kulan så var den som NY!!! Nu slipper jag slänga växelspaken i knät för att få i backen :-) OO=00=OO |
|
Vad kostar dessa bussningar ungefär? / Fredrik R |
|
|
Niclas, hur gjorde ni det? Innifrån bilen? När jag bytte koppling på min 325:a så verkade det väääldigt trångt å göra det från nåt annat håll än att nästan ta ner lådan.. :/ |
|
|
weeman// Schmiedmann.com har ett bussningskit med alla bussningar du behöver, jag har beställt men inte fått dom än så bytet lär ske till våren... runt 500 tror ja dom kostade. /Andreas L Das leben ist kein probelauf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.