AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.519

Sladrig växelspak e30

Visa användare
16
-bullen-
Bmw 320i -90:a
Växelspaken glappar. Någon som vet vad som kan vara fel? E lite jobbigt att köra får växlarna är svåra att få i.
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
ska visst vara en plastlagring i botten på spaken som blir slut efter ett tag. Byt den , Vit tror jag den är.
Visa användare
16
-bullen-
Bmw 320i -90:a
okej. ska ta kolla de då. e de sjukdom på e30 eller?
kolla på den här sidan.. Länk

på min bytte jag nummer: 4, 7, 8, 11, och 14...blev som en helt annan spak efter det ;) ha lite tålamod bara, det sitter väldigt trångt till nästan uppe på växelådan...tog ca 4 timmar att byta för mig och då hade jag två erfarna mekanier till hjälp också

Anthrax
Tänk på att nummer 2 på listan också bör bytas.

Jag kommer att pressa in en brons-bussning där när det blir dags att montera short-shiften.
Niclas.S
Haha, jag byte precis mina bussningar i växel-länkaget. fast jag hade den tidiga modelen av växellänkage så det var bara ett par plastbrickor, metalstaget, t-korset mot växellådan och nylon ringen i kulan så var den som NY!!! Nu slipper jag slänga växelspaken i knät för att få i backen :-)

OO=00=OO
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Vad kostar dessa bussningar ungefär?

/ Fredrik R
to
116
toffmeister
E87 130i -06
Niclas, hur gjorde ni det?
Innifrån bilen?

När jag bytte koppling på min 325:a så verkade det väääldigt trångt å göra det från nåt annat håll än att nästan ta ner lådan.. :/

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
weeman//

Schmiedmann.com har ett bussningskit med alla bussningar du behöver, jag har beställt men inte fått dom än så bytet lär ske till våren... runt 500 tror ja dom kostade.
/Andreas L

Das leben ist kein probelauf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.