AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.141

Remus Avgassystem Till 328i?

Visa användare
89
BMdubbelW
328i Touring -96
Ac Schnitzer
Någon som har någon erfarenhet av detta avgassystem??
har hittat ett till salu, hyfsat billigt.

Komplett efter katt. 2x102mm

Någon som vet hur det låter???

[BM]dubbel[W] [Pärlan] = Länk
Slängde på ett Remus Sportsystem med race look på min i helgen. Systemet va till en M3:a men med lite rör böjar så passar det rakt av till min 325:a. Klockrent ljud. Låter som mest när man pressar bilen vid ca 2000rpm. På motorvägen låter det ytterst lite mer än mitt orginal med andra ord inget som stör på långresor. Klockrent! inget raggar sound utan en rapp och giftig sång. Är super nöjd köpte mitt ifrån katten och bakåt för 1000:- av en kille Linköping. (Kostade 8600:- i affären)

Kolla dock hur det funkar på en 328:a har för mig att den har nån form av spjäll i ena röret. Sök inlägg så hittar du svar.
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Kör också med Remus sportsystem på min 325:a och jag gillar det skarpt! Låter inte mycket mer än original förutom när man gasar på lite grann.. Är kanonnöjd, men hade dock fått vara lite mindre utblås..
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
ventilen i ena avgasröret på 328 är inga problem. jag kopplade bara bort slangen till den och pluggade den med en skruv när jag satte på mitt Feritta system till min förra bil.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
ne
171
neno83
328i -98
a_wingard73: Detta funkade bra eller?? Ska nämligen också snart köpa ett annat avgassystem till min bil, darför jag undrar, förresten, du hade juh kompressor på din bil, va de ett fullflödessystem från feritta du hade eller?
Visa användare
89
BMdubbelW
328i Touring -96
Ac Schnitzer
Okej... var sitter den där kontakten då? som styr spjället?
Är det bara att kopla ur den och köra vidare?

[BM]dubbel[W] [Pärlan] = Länk
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Har oxå ett rostfritt remus på min och det låter o ser riktigt bra ut

Micke

Remus är inte 100% rostfria märkte det då jag skulle svetsa.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Enligt feritta va det ett fullflödessystem jag hade. funkade bra med kompressorn, men svårt att jämföra om systemet gjorde nån nytta eftersom jag inte testade nåt annat under kompressortiden..

vet förresten nån om nån på forumet har min gamla 328?? reg nr PBX 285. Dakargul, ocg fin so bara den;)

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.