AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
878

Bilresa eller färja?

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Hej hå

Nu är det snart dags för mig att hämta min 330ci i Tyskland. Jag kommer flyga ner och sedan köra den hem.
Min fråga är om det är bättre/lönar sig att köra genom Danmark med de broavgifter osv det medför, eller om det blir smidigare att ta färjan Travemünde - Trelleborg?
Jag passerar alltså ganska nära Travemünde på hemresan, därav frågan.
Någon som kan färjepriset med bil?

Från 1040 till 1770. Tog en minut att ta reda på efter att ha gogglat på "färja travemunde trelleborg "

Rederiet är ttline och har en hemsida på internet (www) www.ttline.se
Klok av att ha pendlat Skåne-Europa tidigare säger jag så här:

Travemünde-Trelleborg; kass för att det tar sån tid och så mycket bök att åka en sån liten bit Rostock-Tbg är bättre ( om man nu är på det hållet)

Puttgraden-Rödby-Kbh-Malmö/Hbg är ett bättre val då man inte är så låst av färje tiderna och prismässigt sak det samma (ca 25 mil längre och ca 800 i för färja + bro)

Trelleborgs färjorna är dock smidiga om man har långt att köra i Sverige eller Tyskland och man tar en nattfärja och kan börja köra utvilad , min favorit var 2300 från Tbg och i Rostock 0600 ( och i Berlin i bra tid eller Österrike framåt eftermiddagen..) (Kalmar är ju bara ca 3h från Malmö så natt färja är ju inget måste

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.