|
|
|
|---|---|
|
Hej hå Nu är det snart dags för mig att hämta min 330ci i Tyskland. Jag kommer flyga ner och sedan köra den hem. Min fråga är om det är bättre/lönar sig att köra genom Danmark med de broavgifter osv det medför, eller om det blir smidigare att ta färjan Travemünde - Trelleborg? Jag passerar alltså ganska nära Travemünde på hemresan, därav frågan. Någon som kan färjepriset med bil? | |
|
Från 1040 till 1770. Tog en minut att ta reda på efter att ha gogglat på "färja travemunde trelleborg " Rederiet är ttline och har en hemsida på internet (www) www.ttline.se |
|
|
Klok av att ha pendlat Skåne-Europa tidigare säger jag så här: Travemünde-Trelleborg; kass för att det tar sån tid och så mycket bök att åka en sån liten bit Rostock-Tbg är bättre ( om man nu är på det hållet) Puttgraden-Rödby-Kbh-Malmö/Hbg är ett bättre val då man inte är så låst av färje tiderna och prismässigt sak det samma (ca 25 mil längre och ca 800 i för färja + bro) Trelleborgs färjorna är dock smidiga om man har långt att köra i Sverige eller Tyskland och man tar en nattfärja och kan börja köra utvilad , min favorit var 2300 från Tbg och i Rostock 0600 ( och i Berlin i bra tid eller Österrike framåt eftermiddagen..) (Kalmar är ju bara ca 3h från Malmö så natt färja är ju inget måste Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.